1

Har köpt mig en "pakethållare"/bakre bagageräck till bubbla som jag kan få levererad till BR. Men inte säkert jag ska dit. Nån som om jag inte kommer iväg kan tänka sig att ta med den till stockholm eller dess närhet? Tror inte den är speciellt skrymmande i hopfällt tillstånd.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

2

Vi är några från uppsala som åker, om dom inte lovar ruttet väder!
Hör av dig så tar ja hem den.

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

3

Jag passerar ju stockholm på vägen hem så löser det sig inte så kan jag ta det åt dig. bara att höra av dig.

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

4

Kalasbra... jag är ju lite sugen på att ta bruksbilen och bara åka över dagen, men bra att veta att det går att få frakthjälp i annat fall iallafall!

5

Jocke, vore som sagt kalas om du kunde ta räcket, tror inte jag har ditt telnr, jag PM/Mailar dig mitt så får du gärna svara med ditt nr så kan vi stämma av lite innan hur det blir och kontaktuppgigter til han som har räcket. MVH

6

Fredde.B skrev:

Jag passerar ju stockholm på vägen hem så löser det sig inte så kan jag ta det åt dig. bara att höra av dig.

Ett tips, ska du köra bussen ner, skippa e4an å kör över uppsala - enköping - neråt.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

7

Nope...det blir bubblan....varför ska ja köra den vägen?? Är det närmare eller mera scenic?? åker torsdag eftermiddag och vill vara nere i mantorp före 12.00 på fredag så det blir att sträckköra  ICQ/ad

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

8 Senaste redigerad av johan_l (2011-06-06 09:12:11)

Som fd uppsalabo kör jag med bubbla gärna den vägen (55an?) för den är trevligare... Går att stanna på massor av ställen och ta en fika... Plus att E4 Essingeleden och vägen mellan Tumba och Södertälje är en mardröm om man får strul med bilen... finns ingen väggren alls... Men har man bråttom och en bil som går att marchköra 110 + så är väl E4 bästa alternativet...

Tidigare körde vi alltid den "gamla" vägen och halva nöjet var att meka och fika på vägen... ICQ/ag Men numera har alla mina gamla kompisar bangat BR, skaffat andra bilar eller flyttat "far away" så den "karavanen" kör vi inte längre... ICQ/ac

ps. map frakt så har jag kvar garage i uppsala ds.

9

Johan.

Jag kan troligen också hjälpa till om det skulle behövas. Kommer åka ner oavsett väder och ett bagageräcke borde få plats i Golfen. Skall själv inte ha några större delar. Finns i södra Sthlm/Tyresö.

ps. Syns väl på BR Jocke :-) ds.

Mvh Patrik

10

Bugsy skrev:

Johan.

Jag kan troligen också hjälpa till om det skulle behövas. Kommer åka ner oavsett väder och ett bagageräcke borde få plats i Golfen. Skall själv inte ha några större delar. Finns i södra Sthlm/Tyresö.

ps. Syns väl på BR Jocke :-) ds.

Mvh Patrik

Patrik med "gaslänkaget"?:-)  Trevligt! Då finns det nån där nere man känner igen ialf, har jag tur blir det 3-4 bilar från Uppsala. Ungefär lika många från Norrtälje, o VDubs såg väl jäkligt tunt ut oxå?

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

11

Låter trevligt. Vi vet inte ännu om vi blir kvar till Söndag. Beror på vädret.
Men jag kommer förbi lägret under Lördagen.

Patrik

12

Tjena Jocke, trots bra väder blir det inget BR för mig, så supertacksam om du hjälper mig som sagt...  Mailar dig separat...

Kom på att jag ska varna för att åka E4 om man åker 15-19 på fredan resp 15-19 norrut på söndag... brukar vara FETA köer ända från södertälje då...