1

Hej, någon som minns en 1302, tror den var ljusblå med massor av modifikationer.

Den hade väldigt ombyggd hjulupphängning, 5 växlad (har jag för mig) och motor med liggande fläkt. Jag vill minnas att den var omskriven i utländsk press då jag har för mig att jag hade en plansch av den på garageväggen.

En grymt moddad bil om jag inte minns fel.

Jag har för mig att den var till salu för ett antal år sedan.

Nån som känner igen bilen jag tänker på? Jag är nyfiken på vart den tog vägen.

//Morgan

2

Jag ägde den för ett par år sedan. Den var ljusgrå med fyrväxlad  Porschelåda. Den kom ursprungligen från Jönköping och hamnade ett tag i Gävle där jag köpte den utan motor. Den ursprungliga motorn var en typ 1a på 2,2 liter med turbo och liggande Porsche fläkt. Jag satt i en 1,8 liters typ 4 motor. Bilen finns idag kvar i Östersund och huserar numera en 2,1liters typ 1 sug motor.

Split bubbla, juni -50 pastell grön, under genomgång.

3

Scania cassigrå va den lackad i!!! Jag skall försöka få Jocke att tala om vad det va för grejor i den bilen om ni vill??

|o\/o|

4

och bilder önskas :-)
gärna med motor och drivning av den liggande Porsche fläkten...

Filip F. V.Wång, Högestad, Ystad
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.

5

Sök på "Jocke Piejko vw" på google så får du upp massor med bilder....
http://farm3.static.flickr.com/2543/3775386843_37539fcfb7_o.jpg

6

hela turbo paketet ligger på en hylla i det garaget där jag har lånat ett hörn ( östersund det också )  ICQ/ab

vw - 67 cal looker 
vw - 62 cal looker
Medlem / Kassör i VW klubben   http://www.acevw.com

7

Tror jag har kvar numret av Bilsport när den var med

Typ 1  -63
Typ 1  -66
TYp 1  1303s -73

8

Jag har porsche kåpan och brythjulen liggande i garaget om nån är intresserad...

Söker efter typ2 pickup, buss eller bubbla...

SunCityAircoolers

9

Jag får tacka för all info, kul att höra att den är i bruk.

Jävligt cool bil.

10

En mycket märklig motorkombination. Gav så lite effekt att den borde gett mer om man tagit bort alla rör och monterat dubbla 44'or.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G