Hello, tänkte lägga in en tråd om mitt lilla projekt under mina 10-dagar pappaledighet.
Vad ska man göra när man har ett litet paket som bara sover, äter & skiter....
men är det underbaraste jag har sett?!
Mor sköter intaget av 39% fetthalt mjölk och jag får byta blöjor....
Jag jobbade på Lear i Trollhättan för måååånga år sedan. Byggt stolar och baksäten till främst SAAB 9-5, men även Volvo C70.
Även fast jag inte någon gång har sytt klädsel till stolar och baksäte, tänkte jag ge mig på ett försök.
En dåres envishet, visade det sig.....
Var uppe och köpte ett par framstolar från en krockad -67:a från en Daniel i Brastad. Inte rätt egentligen till min -57:a..... men ändå.
Här är några bilder på resultatet....![]()
Började med att beställa konstläder, svart & offwhite från Ohlssons Tyger och svart (och vit) kederlist från Agenturaffären i Örebro.
Allt efter tips från svärmor och vänligt likasinnade på MB.
Var även förbi Sysport i Kungälv och köpte skumkummi avsedd för bla bilklädsel, grova nålar (100) och grövre tråd.
Började med att klä av gamla klädseln. Sprättad upp alla delar inkl. gamla kederlisten.
Mätte upp alla delar på nya tyget och kapade upp kederlister. Sen var det bara att våldgästa frugans symaskin....![]()
![]()
Färdig stolsklädsel provmonterad:![]()
Gjorde samma sak på ryggen. Även om det var krångliggare med kederlisten som går runt hela vägen upp på båda sidorna. Men snyggt blev det.... om jag får säga det själv.
![]()
Färdigmonterad, med lite finlir kvar....![]()
Har börjat på baksätet. Sittdynan är klar men ryggen skall strax påbörjas. Återkommer om detta...
Trevlig kväll!
55 oval
60 singlecab
65 crewcab

!
Det hjälper ju inte alltid att ha bra maskiner om man inte kan själva hantverket bakom. Och min svärmor då? Hon sydde bara kjolar och vägrade befatta sig med bilinredning