En av ikonbussarna i min värld ska lackas
Föreföre
Före
Nu

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » KCW:s barndoorlyx ska få ny färg
Du måste logga in eller registrera för att svara
En av ikonbussarna i min värld ska lackas
Föreföre
Före
Nu

Men va faan... de va trist. 
Hoppas den blir rosa och vit !

Jävligt synd,original lacken är viktig,den tappar hela själen 
Neeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjj 
Det är säkert 
Han ska väl sälja den
så han höjer den väl med så ännu fler vill ha den då stiger nog priset mer 
Den såldes för ca 100 000$ för ett år sedan. Sedan skeppades den över till Europa. Tull och moms tillkommer.
Frågan är ju om han kan få ut mer pengar för den bara genom att lacka om den.. Jag tror att den var så dyr just för att den var patinerad.
skönt.... då vet man att det finns 1st smart bussägare i alla fall...............

Jahaaa! Då har jag gjort fel då som slipat ner min 51a Barndoor för att måla den blank o fin?
Trodde trenden vänt mot nymålat....
Följer man trender är man alltid steget efter. 
Usch!
Den bilen tappade just sitt värde....
Hoppas han monterar ett reservhjul i fronten, när han lika förstör....

Och en Volvo B20 där bak så får min husbil en kompis 
men då stiger ju demians barndoor i pris nu för han har ju original lack.

Och en Volvo B20 där bak så får min husbil en kompis
Joo, de bör ju även montera in en fast husbilsinredning i den, gärna med potta. Förslagsvis såga bort mellanväggen så dom kan byta ut helsoffan mot två sköna fotöljer... 
på en sån udda bil som det ändå är lär man hålla med. förjävla synd att lacka en sån. men vem har sagt att inte idioter har pengar! 
öh det är väl ändå hans bil eller?

![]()
Helt rätt Marcus,men det är förjävligt när man förstör ett sådant stuk på
en Lyx BD som den bilen hade

![]()
han förvaltar den bara under en begränsad tid och tyvärr förstört den för gott. 
marcus ösd skrev:öh det är väl ändå hans bil eller?
![]()
han förvaltar den bara under en begränsad tid och tyvärr förstört den för gott.
Förvaltar var ett jävlig bra uttryck Jörgen!och dagens sanning,det kommer ägare efter oss.
så är det och en sån klenod borde man få lämplighetsintyg för att få äga. att lacka om den är i min bok ett vansinne utan dess like. en vanlig typ 1 från 60talet håller jag med om att det redan idag finns för många i rat-skick. men hur många såna bussar finns det som rullar? jaja....alla har rätt till sin åsikt! 
Jag hade inte lackerat om, men precis som när frågor ställs på diverse forum, över vilken lackering som ska väljas, om det ska sänkas eller inte, måste det vara upp till ägaren själv att bestämma. Motsägelsefullt nog så kan jag på något vis kan jag sympatisera med kommentaren "han förvaltar den bara under en begränsad tid och tyvärr förstört den för gott", detta för att den enkla människan har svårt att se det vida sammanhanget. Även om man verkligen tänker på det, inser man snart att det är så hisnande att man får svårt att förstå det, tänk att denna buss kan komma att leva i flera hundra år! Av samma anledning bör vi kanske tänka över mer vad vi gör med planeten, "vi förvaltar den bara under en begränsad tid, men förstör den (för oss) för gott" och skillnaden är, att där är vi alla skyldiga, mer eller mindre och att det vi förstör är värt mycket mycket mer.
Men det visar bara på att saker och ting i livet har inte bara en sida, det är inte svart eller vitt, det finns aspekter från båda håll som suddar ut gränserna. Jag tror att lackeraren kommer att ångra sig, då har han lärt sig något, det är synd att det ska ha ett så högt pris i det här fallet. Men "det är inte hela världen".
Sen kan man ju tycka att det finns större idioter här i världen, folk som lurar andra på pengar, makthavare som dödar sitt egna folk, eller fängslar oliktänkande. Människan har alltid varit full av dumheter. 
En förklaring från ägaren, taget från SAMBA
doc jandry wrote:
Vamos a ver como lo explicamos, que ya veo que esto está muy animado.
Yo quiero un bus para viajar con el y disfrutarlo, no quiero un bus para tenerlo guardado en el garaje y decir "que patina tan bonito tiene..."
Yo no sé cuantas personas habeis visto el bus en persona, si ya sé que en las fotos sale muy bien, pero la realidad no es esa. El bus estaba podrido por unos cuantos sitios, la mitad del bus estaba sin pintura y la chapa se estaba corroyendo.
Yo vivo en Asturias, una zona muy muy muy húmeda y cerca de la playa.
Si yo no restauro el bus, sencillamente "me quedo sin el en un par de años".
Yo puse el bus a la venta hace menos de un año por esta razón y no hubo comprador (mejor dicho, no hubo pagador), que compradores había muchos.
Yo ya sabía que esto iba a traer "cola" y también sé que es muy fácil criticar desde el otro lado cuando no tienes tus intereses en juego.
Bueno, un saludo a todos y haber si alguien me hace el favor de traducirlo.
Que te pasa Tio! JODER!!! Aqui muchos hablen y no tienen. No te me precupes, yo te lo tradusco lo mejor posible. Otra cosa, haber cuando tiras para Euskalifornia con el Pirata del Martin. Ese Tio es un crack! DALE!
Here is a translation of what Jandro just wrote ..........
"Lets see how I can explain this as this has gotten really animated.
I want a bus which I can drive and enjoy, and not have it sitting in the garage most of the time and say ' what beautiful patina it has '. I don't know how many people have actually seen the bus in person. I know the bus takes great pictures, but the reality is ....... it looks a lot better in pictures then it does in person. There are lots of rot/rust issues through out the body of the bus, half the bus is without paint and the undercarriage is corroding.
I live in Asturias, in northern Spain. An area which is very humid and very close the othe ocean. If I don't attend to what needs to be done to the bus (rust repair, paint, etc), I will be without a bus in a few years.
I put the bus up for sale less then a year ago for this very reason and no buyer (or better said, no one willing to pay the asking price), but lots on interest.
I knew in advance that my actions towards my bus would raise eyebrows within the community and know as well that it is easier to criticize from across the pond when the 'pointers' have no real interest nor are in the game. (meaning, owning a Barndoor)
Well then, hello to everyone and hopefully someone can do me the favor and translate this for me."
Det är säkert 
Ja ja, det var en god motivering till att begå det 'helgerånet', men det är väl så att bor man inte Arizona, California, ... så är det svårt att hålla en sån bil i liv... tyvärr...
I min bok kommer han undan med den motiveringen.
man kan ju alltid hoppas på att den blir som denna....... även om denna inte är en BD

Den där förklaringen låter ju vettig, som sagt, det är hans buss, han gör vad han vill med den. Det går ju att återfå patinan igen om femtio år!
Bespara oss från helpolerade fuchs, inte ens de vanliga är särskilt snygga och de där ser ut som en billig hjulsida! Urk... 
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » KCW:s barndoorlyx ska få ny färg
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.