1 Senaste redigerad av luftgekühlt (2014-09-03 09:04:58)

En arbetskamrat har av "finansministern" hemma (under ett kort ögonblick av tillfällig sinnesförvirring från hennes sida förmodligen)
fått höra att det kanske inte vore så dumt med en westis bay. wow! Han är surfare och bott i Kalifornien, åkt mycket splittbuss
där till stranden. Han är som ett litet barn på julafton just nu.

Dessutom måste han förståeligt nog agera blixtsnabbt innan nya direktiv utgår från finansministeriet.  Default/lol

Han kommer bl a att kolla utbudet i Sverige. Är det någon dansk (eller någon insatt i danska regler)
som vet vilka avgifter gäller när man importerar veteranbil till DANMARK? Menar att årsgränsen där
går vid 35 år.

Även ungefärliga kostnader för försäkring uppskattas.

Herbie63: Jag har föreslagit att han tar med henne till Malmö/Bulltofta den 13/9 för vidare "bearbetning".

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2

Det låter som en utmärkt idé! ICQ/ab
Du får höra av dig om du behöver hjälp på lördag morgon.
Tyvärr vet jag inget om kostnader för import till Danmark men här borde finnas någon som vet?

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

3

Absolut, tack, ska göra.

Om de bestämmer sig för att komma har jag erbjudit transport från stationen till Bulltofta.
Vad gör man inte för att dra ner fler oskyldiga med full fart i VW-träskets avgrund!

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│