Hej alla vw lovers. Har köpt en bubbla -1950, tänkte få lite tips på bra sidor som har delar till denna. Eller om nån har lite delar som ska säljas. Allt av intresse. T.e.x Motor, domkraft, verktyg, fotsteg, huvemblem, tutgaller, handtag till motorluckan, och tändningsnyckel.
Tack på förhand Henrik
1 2014-08-31 07:59:54 Senaste redigerad av Henrik76 (2014-09-07 07:54:19)
hej
Om du har en -50 ska det inte vara något emblem på framhuven, den har en lång list som når ner till luckhandtaget.
Du kanske menade VW märket, det runda helgjutna?
Ja jag menar vw märket.
Bilder på bilen TACK!!! 
Har du köpt den som var till salu i Gävle trakten alldeles nyligen?
Stämmer, den är från Gävle.
Den såg mycket trevlig ut. Har nyligen själv köpt en 50 som påminner mycket om denna i skicket och är i samma färg.
tändningsnyckel beställes "enkelt" av beetlekey (googla) i tyskland, bara koden som står på låset behövs. Tyvärr finns inte så mkt bra passande reprodelar till dessa...
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
De tillverkar och säljer en hel del reprodelar (och renoverade originaldelar) i USA.
Går att få tag på ganska mycket -men det kostar!
Kolla bl.a. www.splitpartsunlimited.com och www.kaefer-nostalgie.com
Jag har själv en -50'a.
Lycka till!
Andreas
Typ 2 11 fönster Apr 1961 under renovering
Tack Andreas. Nu gjorde du livet lite enklare 

13 2014-09-09 15:15:38 Senaste redigerad av Wheeler (2014-09-09 15:16:42)
Ta et "search på feedback" på Thesamba !!
bättre sent än aldrig. Här kommer ett par bilder.
Har ni någon 25hk motor eller annat kul så hör av er.
Fin 
Finfin bil. Blev riktigt blank och fin efter polering. Är den omlackad tidigare? Dom blev ju oftast det. Har du någon inredningsbild att visa upp?
En fråga till, visst är bilen registreringsbesiktigad och kanske en ursprungskontroll?
Jag ska registreringsbesiktiga min till våren och undrar om det då också görs en kontrollbesiktning eller slipper man det eftersom det är en -50a?
Du måste göra en kontrollbesiktning. Sen aldrig mer 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Ok, jag kollade via transportstyrelsens hemsida på Henriks bil och där fanns ingen uppgift om senaste kontrollbesiktning.
Den besiktigades 20/10 - 2014
Så grattis till godkända besiktningen 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
bilen blev tyvärr omlackad någon gång på 60talet i en liknande färg men inte helt likt orginalet
Mycket trevlig bil