Är det nån som vet hur backljuset/n ska kopplas på en 67:a?
Finns det nån kontakt i v-lådan eller?
Har inte hittat nån på min i alla fall, berätta gärna var den ska vara i så fall.
Tack på förhand 
på min 67:a så är det dubbla backljus och man får tända dom manuellt med en dragkontakt som ser original ut, sitter längst till vänster. Kan ju vara nå hemsmide 
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
Ja, det låter som nån hempulare varit i farten 
på min 65- är det enkelt backljus sitter ovanför vänster bakljus och den tänder man genom en "dragknapp" strömbrytare inne på instrumentbrädan varpå en röd lampa tänds på instrumenteringen för att göra en uppmärksam på att det lyser vitt bakåt. Jag har inte sett någon annan variant. Det är originalmonteringen.
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Har oxå spak med röd lampa på min -65a
Nyare växellådor har kontakt för backljus.
Vet dock inte från vilket år.
Precis så är det på min, tänds en röd lampa. Verkar inte vara ett hempul alltså.
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
Nej det skall vara så. 
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Ännu en fördel med SA/IRS-konvertering= backljuskontakt på köpet. 
Min är IRS konverterad men backljuskontakten är inte inkopplad. 
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
Min är SA-konverterad, men backljuskontakten inte inkopplad, men möjligheten finns... och en vacker dag... jag ska bara... 
word 
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
då har jag fått svar, och jag ska ju ha irs på min så var det löst 
Ska du använda dig av kontakt i växellådan, tas strömmen vanligtvis från tändspolen med en hängsäkring på linan mot lampan. (fast det kanske du redan visste)
Icke, men nu 
Ops jag missade visst att de stod i typ2 delen.
Jag har som sagt en sådan vit spak med röd lampa i min bubbla 65a
Jag har en backljuskontakt på noskonen på min 65a, det borde du väl oxå ha?
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
jag är kanske bara jävligt dålig på att leta, ska kolla detta i morgon
Om Lasslos låda har det, finner jag det osannolikt att det skulle plockats fram en annan variant för de som saknar backljus, det man gjorde var helt sonika att plugga hålet. Så har du ett hål, stort som påfyllningshålet, framtill i lådan, pluggat eller utrustat med kontakt så är det för backljusen. Men modellerna som inte hade backljus infällda i karossen, har troligtvis bara pluggen. Jag har själv inte undersökt saken så mycket av detta är spekuleringar och extrapoleringar från örly-bay-världen.
Det konstiga är att om nu varje låda har hål för denna kontakt, att man valt den manuella varianten på flera av exemplen i början av tråden.
Hittade varken plugg eller kontakt.
Enda pluggarna jag hittade var påfyllnadshålet på sidan och tömningspluggen på undersidan.
Så är det väl med fattigt utrustade militärkombi 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
De var utrustad med massa annat skit i stället 
Skumt, men när jag tänker efter, sitter inte kontakten i noskonen? Då kanske det helt enkelt är frågan om två olika noskoner?
Kan ju vara på det viset att min låda är bytt en gång i tiden vem vet 
