På min ghia har insidan av ytterskinnet på både fram och bakhuv en knottring, nästan torrsprutad yta av ngt som ser ut som typ underredsmassa. Denna yta är sedan målad i bilens färg.
Jag vill nu återskapa denna yta och har tittat efter lämpliga produkter. Den får gärna vara svart som originalet och ska vara övermålningsbar.
Dom flesta tillverkare har bitumenbaserade produkter som skulle se rätt ut, frågan är om dom är övermålningsbara?
Eftersom min ghiacabb , har detta också så var det troligtvis något som är gjort ifrån fabrik.
Min cabbe är ju orörd ännu.
Hur man återskapar det skiktet vete sjutton.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Eftersom min ghiacabb , har detta också så var det troligtvis något som är gjort ifrån fabrik.
Min cabbe är ju orörd ännu.
Hur man återskapar det skiktet vete sjutton.
Helt klart är det från fabrik. Inte direkt snyggt men eftersom det är original och kanske kan bidra till en solidare känsla i karossen vore det kul att återskapa.
Man kan spruta stenskottsskydd med väldigt lågt tryck så blir ytan knottrig. Pröva först på en plåtbit och vänta några dagar med att måla över. Den gamla typen av stenskottsmassa var alltid övermålningsbar men miljöpartiet har väl hittat det också.