1

Hej

Har läst en del om placeringen av bränslefiltret, men inte riktigt förstått den ideala placeringen. Sitter mitt fel?

Mvh
Jocke

Post's attachments

image.jpg, 300.01 kb, 1024 x 768
image.jpg 300.01 kb, 181 downloads since 2014-08-31 

2

Det ser väl ut att vara rätt placerat. Före pumpen på inkommande från tanken ska bli rätt.

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

3

Jag sätter alltid mina bränslefilter under tanken. I motorrummet har du risken att få motorbrand om något börjar läcka.

4

Ok

Bara att skruva loss tanken och placera någonstans i närheten då, eller hir går man tillväga? Nybliven bubblaägare som försöker lära mig... :-)

Jocke

5

joafog skrev:

Ok

Bara att skruva loss tanken och placera någonstans i närheten då, eller hir går man tillväga? Nybliven bubblaägare som försöker lära mig... :-)

Jocke

Plocka bort höger framhjul så kommer du åt under tanken - åtminstone på 50- och 60-talarna.

6

Ok! Har en 1500 Cabrio 1969
Ska kolla detta någon dag framöver

Jocke

7

Ja, det är bättre att ha det utanför motorrummet.
Men det största felet jag ser på din bild är inte placeringen.
Det är att du inte har slangklämmor på filtret, och det ser inte ut som att du har det på pumpen heller??
Jag hade inte kört en meter utan klämmor på bränsleledningarna......

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

8

Ok, bra och tack! Då blir det köp av slangklämmor imorgon

Jocke

9

Men, egentligen.

-Det sitter väl inga slangklämmor original på "sugsidan" ?

(dvs under tanken eller mellan motor och utgången från chassiet bak....)

10

Jag vet inte hur det ser ut orginal, men sugsidan blir ju trycksida så fort pumpen inte går( om tanken är högre upp).

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"