Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/eadc6769589ccb29194b305389103c81.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

1

Ja åtminstone 11 meter upp. Ruthmann Steiger med tillhörande VW pickup inköpt i dag i Vara.

Efter lite trassel med hydraulpump och lite vägkantsmeck kom vi hem. 30 mil med 2,3 ton och 50 hk och milt sagt spännande vägegenskaper.

Fortsättning följer....

Post's attachments

2413331443.jpg, 67.97 kb,  x
2413331443.jpg 67.97 kb, 14 downloads since 2011-06-03 

[

2

Kul grej.
Är den rosa verkligen?

3

Jag väljer att se det som före detta orange ICQ/ad

[

4

Är den lite vinglig och köra med eller? Vindkänslig? ICQ/ad Tufft med stegbil! Men rosa...  ICQ/ag

Buy the ticket, take the ride... - HST

5

Den har jag vetat om ett tag men jag trodde de använde den... Är det ett originalmontage? Cool bil. Nu kan du byta tak på huset och måla om alla vindskivor  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

6

Jaa... vad säger man.... Pickisen ser ju fin ut, å en rutmann har jag länge önskat, men en ROSA.....

Nää då hade jag passat.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

7

Rosa och blått!! Perfekt i könsneutrala Sverige! Mer nöjda kunder=mer pengar!!

8

Tack för visat intresse. Kul att den blekta färgen på stödben och stötfångare är det som väcker mest känslor. Själv tycker jag att skyliften är häftigast. ICQ/ad

Löf: Inte ett dugg vindkänslig men svajig som en Citroen 2CV.

Nizekustoms: Den har nog stått ett tag men han hade bytt bort den och jag köpte den av näste ägare.

50 split och Jörgås: Tyvärr blir det orange lift och vita stötisar. Fast i könsrollen som man är...

Det är för övrigt en Ruthmann V90 som troligen är originalmonterad. Har drift både från motorn och 220V. Bilen är rostskyddad både medvetet med vanlig olja och läckande hydraulolja och är rostfri såvitt jag kan se. 7400 mil ska den ha gått och med tanke på hur den är att köra så är det en prestation att avverka den körsträckan ICQ/ab Nypriset var för övrigt det dubbla mot vanliga pickupen.

Mer bilder kommer om nå´n vill se..

[

9

fan vad coolt,,,det är bara att du svänger förbi och byter mina vindskivor på huset nu då  Default/lol
nä men allvarligt ,,,den var ganska cool,,,

Typ 1 -58

10

Dessa är enligt mig de coolaste som finns i vw väg. förvisso gilalr jag split mera, men denna är ju lite "värre" v90, har för mig att split har v80.

Skulle pickisen vara slut har du ju Pettersons pickisen å göra rutmann av.

Grattis, trots den flick-rosa färgen. (Varför lackar man något flick-rosa tänker jag nu, men det finns säkert någon bra anledning)

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

11

Den är ju inte rosa , den är ju före detta orange skriver han ju...  Jag hade gärna haft en i vilken färg som helst , så kool är dom !

Jag har för övrigt kikat på en sån här i Hudiksvall för nåt år sen , har nån annan sett den åxå?

You´ll never know...

12

Tänkte testa liften i dag. Den har två pumpar, en (bortkopplad) till remskivan på motorn och en 220V. Efter lite knäppande och knappande hoppade 220V hydraulmotorn igång. Den går att manövrera från lyftkorgen eller en panel nere vid ventilpaketet. Försiktig som jag är började jag vid det sistnämnda. Allt verkade fungera finfint...men jag måste ju testa funktionen från korgen också.

Grannen vek sig nog dubbel när jag med millimeterjustering på joysticken i korgen plötsligt flög nästan en meter bakåt och sen lika mycket framåt igen. I villervallan när jag försökte hålla balansen lyckades jag bryta av en nyckel på sidan av panelen. Nog med äventyr för i dag. Får testa mer i morgon.

Jag är för övrigt den som sitter med väskorna på bänken på Gröna Lund när familjen far runt i karusellerna. Svärmor kom och erbjöd sig att hjälpa till när det ska målas. Okej sa jag, kanske lite för snabbt....

Nyckeln jag bröt av är till för att starta om motorn ifall den stannar när man är i luften. Ganska praktiskt....

Inga bilder i dag men kanske ett youtubeklipp till nästa försök ICQ/ag

[

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/fbcde0ae91b3d8941add6154882fd41d.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/f08e648c02fae3ea3e2baded1e4ae13d.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

13

Körsbärsplockaren har högsäsong. Först utlånad till fönsterbyte sedan jobba på hemmaplan. Sonen + kompis jobbade hårt i dag. I natt ska de sova i Westfalian. Kan förhoppningsvis bli inkörsporten till långvarigt missbruk.....

Post's attachments

DSCN3607.JPG, 185.98 kb,  x
DSCN3607.JPG 185.98 kb, 7 downloads since 2011-07-11 

DSCN3615.JPG, 186.4 kb,  x
DSCN3615.JPG 186.4 kb, 4 downloads since 2011-07-11 

[

14

Update:
Mycket putsande och lite bättringsspray gör underverk.
Nu väntar besiktning och omlackering av korgen. Den har varit vit med röda ränder på diagonalen och texten "Ruthmann Steiger" Nytillverkad text ligger och väntar i garaget.

Post's attachments

DSCN3653.JPG, 182.94 kb, 1024 x 768
DSCN3653.JPG 182.94 kb, 284 downloads since 2011-08-15 

[

15

Sanslöst cleana åk du har  ICQ/ab

16

Så cool... en sådan vill jag ha..

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

17

GB skrev:

Sanslöst cleana åk du har  ICQ/ab

Tack,  Visst finns det skavanker men backar man lite så ser de bra ut.

Trots allt är det originallack både på -73 pickupen och Westfalian.

Skyliften är omlackad med den o så praktiska bodyfärgen nertill. (Läs: praktiskt för lackarn ICQ/ad )

[

18 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2011-08-16 22:01:44)

Ja men se där ja ! Nu  blev den ju riktigt respektabel med lite bättre färgsättning och snyggare hjul !

Snyggt jobbat , ser framemot den randiga korgen åxå !

Btw , sånahär personkorgar bygger vi på mitt jobb samt monterar på Hiabs 20 m. kran... nästan lika som din lift ! ICQ/ad

( Bilden plockad från nätet och jag tar bort den om du vill )

Post's attachments

Huddig1260linjemaskin2.jpg, 39.07 kb, 448 x 320
Huddig1260linjemaskin2.jpg 39.07 kb, 226 downloads since 2011-08-16 

You´ll never know...

19

Vilken fantastiskt GRYM skylift som du har fått tag i!!!

GRATTIS!!!

(Faen, man blir så härligt avundsjuuuk. en stark släng av KdF infinner sig (Krankheit durch Freude) dvs sjukdom genom GLÄDJE!!  Default/lol  ICQ/ad  ICQ/ae

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

20

Ja du Micke, otroligt skick! ICQ/ab jag får kika förbi och dregla någon dag! ICQ/ab

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

21

Tack, Ja, nu börjar det bli dags att ta fram och damma av vagnparken. En taigagrön enkelhytt har tillkommit i gänget.

[

22

Jasså, trevligt! Jag har en dubbelhytt pågång, sen är jag nöjd!! ICQ/ab

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

23

MickeW skrev:

Tack, Ja, nu börjar det bli dags att ta fram och damma av vagnparken. En taigagrön enkelhytt har tillkommit i gänget.

Jaa,nu tror jag att det är dags att hälsa på lite snart och kolla på beståndet.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

24

Jag missade denna helt förra året, men glad att jag upptäckt vilken underbar skyliftbay du har kan jag inget annat än säga hur jävla cool jag tycker den är! Den är ju dessutom sjukt användbar ICQ/ab

25

MickeW skrev:

Finns det bilder på den gröne?

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(