Tänkte testa liften i dag. Den har två pumpar, en (bortkopplad) till remskivan på motorn och en 220V. Efter lite knäppande och knappande hoppade 220V hydraulmotorn igång. Den går att manövrera från lyftkorgen eller en panel nere vid ventilpaketet. Försiktig som jag är började jag vid det sistnämnda. Allt verkade fungera finfint...men jag måste ju testa funktionen från korgen också.
Grannen vek sig nog dubbel när jag med millimeterjustering på joysticken i korgen plötsligt flög nästan en meter bakåt och sen lika mycket framåt igen. I villervallan när jag försökte hålla balansen lyckades jag bryta av en nyckel på sidan av panelen. Nog med äventyr för i dag. Får testa mer i morgon.
Jag är för övrigt den som sitter med väskorna på bänken på Gröna Lund när familjen far runt i karusellerna. Svärmor kom och erbjöd sig att hjälpa till när det ska målas. Okej sa jag, kanske lite för snabbt....
Nyckeln jag bröt av är till för att starta om motorn ifall den stannar när man är i luften. Ganska praktiskt....
Inga bilder i dag men kanske ett youtubeklipp till nästa försök 
[