Sitter och kikar på drivaxeldamasker på Classic VW. Bilen som ska få damaskerna är min -58 RATLOOKER. Och då undrar jag genast vilken typ av damask jag ska välja. Delad eller hel?
Har du lust att plocka av hela bromstrumman och navet från svärdet så monterar du hela.
Vill du bara montera en frisk damask på din bubbla så monterar du en delad.
Jag har en ny delad som ska på min typ imorron.
Då får det bli en splitdamask, danke! 
Skär man bara bort den gamla icke delade damasken eller måste man bort med nån plåt och höja vxl lådan lite grann för att få bort den? Ska dit med delade damasker efter!
5 2011-06-03 21:24:57 Senaste redigerad av kisavw (2011-06-03 21:25:20)
Skär man bara bort den gamla icke delade damasken eller måste man bort med nån plåt och höja vxl lådan lite grann för att få bort den? Ska dit med delade damasker efter!
Japp så fick jag göra på en bubbla men jag behövde inte lyfta ngt för att
få på den delade nya damasken.
Det tog dock emot i mitt termoshjärta att behöva skära bort originaldamasken. 
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Skarven ska inte vara uppåt utan den ska luta 45 grader, detta för att den då blir medgörligare i sin rörelse upp o ner. När man skruvar åt den så ska bilen stå på hjulen eller så får du trycka upp axeln i den vinkel som bilen har när du kör, då hamnar den mer naturligt o den varar något längre innan du får byta igen. Täta även skarven o runt axelröret o lådan med något klet, lycka till 
Snabba svar det tackar vi för såhär efter 20 timmar i garaget =P
