1 Senaste redigerad av GB (2011-06-03 09:00:55)

ok..
från början gick motorn ok, men när jag fick bensinläckage från förgasarna så rengjordes (var mycket klet i...) och byttes packningar och vacumslangar. tändningen och förgasarna är ställda hjälpligt och tomgången går nu helt ok förutom lite smällar.
men när man nu ska köra så är den totalt orkeslös och svarar inte alls när man gasar.
enda förändringen egentligen är väl att jag satt på ett bensinfilter innan förgasarna, kan filtret kleggat igen på en dag?.. tipps.. vill åka till bug run med aset  ICQ/am

2

Du vet att typ4:ans tändinställningsmärken är för "max-varv" ?
DVS "Grundtändläge, enligt handboken är 1700:ans på strecket vid 3500Rpm = 32grader.....

3

mettis skrev:

DVS "Grundtändläge, enligt handboken är 1700:ans på strecket vid 3500Rpm = 32grader.....

Är det så på 411/412/914 när man läser genom ett hål i kåpan?

Är det också samma på bussarna där man läser av mot en skala i luftintaget?

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

4

mettis skrev:

nä jag har ingen koll  ICQ/ae   men hoppas Peter som hjälper mig har det  ICQ/ad ska förhoppningsvis fortsätta undersöka imorrn  ICQ/ab

5

En typ4 motor har en graderingsbåga kring fläkten. På fläkten finns ett litet spår. Ställ tändningen med provlampa på 7,5 grader före  TDC.Har du synkroniserat förgasarna och länkaget? Funkar alla 3 elventiler (2 på vänster förgasare, 1 på höger)?

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

6

nä tändningen var satt som typ1 så kanske inte så konstigt då... så imorrn så kör vi lampa och förhoppningsvis löser detta  ICQ/ab

7

Peter strula vidare idag så nu går den igen, om det var tändningen, den igensatta luftskruven eller nått annat vette fan...men tack för tips och tack för mek hjälp Peter, i owe you big time ICQ/ag

8

dåså då e de bara å packa då!!!...

9

masen skrev:

dåså då e de bara å packa då!!!...

nja.. det är det där med barnvakt som ska lösas också  Default/hmm

10

Hej, kapar tråden  ;)
Är det samma förfarande när det gäller CV motorn? DVS 7,5 grader före TDC?

/Mats

Mats