ok..
från början gick motorn ok, men när jag fick bensinläckage från förgasarna så rengjordes (var mycket klet i...) och byttes packningar och vacumslangar. tändningen och förgasarna är ställda hjälpligt och tomgången går nu helt ok förutom lite smällar.
men när man nu ska köra så är den totalt orkeslös och svarar inte alls när man gasar.
enda förändringen egentligen är väl att jag satt på ett bensinfilter innan förgasarna, kan filtret kleggat igen på en dag?.. tipps.. vill åka till bug run med aset 
1 2011-06-03 08:10:10 Senaste redigerad av GB (2011-06-03 09:00:55)
Du vet att typ4:ans tändinställningsmärken är för "max-varv" ?
DVS "Grundtändläge, enligt handboken är 1700:ans på strecket vid 3500Rpm = 32grader.....
Du vet att typ4:ans tändinställningsmärken är för "max-varv" ?
DVS "Grundtändläge, enligt handboken är 1700:ans på strecket vid 3500Rpm = 32grader.....
Är det så på 411/412/914 när man läser genom ett hål i kåpan?
Är det också samma på bussarna där man läser av mot en skala i luftintaget?
Du vet att typ4:ans tändinställningsmärken är för "max-varv" ?
DVS "Grundtändläge, enligt handboken är 1700:ans på strecket vid 3500Rpm = 32grader.....
nä jag har ingen koll
men hoppas Peter som hjälper mig har det
ska förhoppningsvis fortsätta undersöka imorrn 
En typ4 motor har en graderingsbåga kring fläkten. På fläkten finns ett litet spår. Ställ tändningen med provlampa på 7,5 grader före TDC.Har du synkroniserat förgasarna och länkaget? Funkar alla 3 elventiler (2 på vänster förgasare, 1 på höger)?
Modern cars are nothing but visual pollution !
nä tändningen var satt som typ1 så kanske inte så konstigt då... så imorrn så kör vi lampa och förhoppningsvis löser detta 
Peter strula vidare idag så nu går den igen, om det var tändningen, den igensatta luftskruven eller nått annat vette fan...men tack för tips och tack för mek hjälp Peter, i owe you big time 
dåså då e de bara å packa då!!!...
dåså då e de bara å packa då!!!...
nja.. det är det där med barnvakt som ska lösas också 
Hej, kapar tråden ;)
Är det samma förfarande när det gäller CV motorn? DVS 7,5 grader före TDC?
/Mats
