1 Senaste redigerad av jn (2011-06-01 10:57:13)

vill ha förslag och råd ang min båt som ska lackas i helgen. är en plastbåt från 68-69 med mahogny-rutram. original är plasten lätt gräddig i färgen. satsa på det igen eller riktigt vit? inredningen är kritvit och marinblå. kapell blått och en mängd detaljer i mahogny som ratt tex. vill ha gräddfärgat skrov men gör det sig mot den vita inredningen tro? kom med råd och åsikter. även andra nyanser då färgen inte är inhandlad.  ICQ/af

instrumentbrädan ska pinstripas och egenfrästa ribbade lister i aluminium ska sättas på främre delen av båten också. tanken är lite rod-influenser. ev en mercury 60 tal sen också.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

2

Lämna in den på träådring  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

vi bildsamlare vill se ICQ/ab

ålands volkswagen klubb på facebook

4

blev en helt annan nyans! svagt grå färg. kan nog bli bra. bilder kommer när den sitter ihop. om ett par veckor typ. ska ligga i till midsommar är det tänkt.  ICQ/ad

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

5

kanske man skulle satsa på en 60-tals sportbåt, de är ju lite coola. Får ta en sväng förbi JN och kolla in projektet hans

6

du är välkommen. lördag em ska den bytt färg om allt går som tänkt. blev lite sugen att leta på en mindre båt efter denna är klar. typ weedo eller selco. ligger en selco riviera på blocket nu för 3500. nåt för dig kanske?

7

vwrob skrev:

vi bildsamlare vill se ICQ/ab

bilder kommer snart.  ICQ/ad

8

var tydligen 4000 men prissänkt nu! http://www.blocket.se/stockholm/Selco_R … =5&w=3

9

http://i56.tinypic.com/ve6wjo.jpg

lovade ju bilder. här är färgen jag bestämde mig för efter ett tips på och dessutom bottenmålad. snart dags att montera rutram. ska beställa 2 glasrutor till som sprack vid nedplockning och dessutom ska alla röktonas svagt. sen på med NOS lanternor från 60 talet och ny inredning mm. letar en fin sökarlykta om nån vet om nån till bra pris. stolp-modell eller en specifik för båt. :wink:

10

sälj skiten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

11

belsebug skrev:

ja ev blir det så när jag är klar med den. sugen på nån båt med bo-möjligheter.  Default/lol

12

jn skrev:
belsebug skrev:

ja ev blir det så när jag är klar med den. sugen på nån båt med bo-möjligheter.  Default/lol

Ja,varför göra nåt klart som man sen kan behålla. ICQ/ad Inte din stil helt klart....

13

I 11 fall av 10 så måste man riva ur durken och skumbotten + renovera akterspegeln på dessa gamla båtar. Jag har nog bara sett 2 fall där detta inte behövts och den ena är den Weedo GT som ligger på muséet i Ljung och den är aldrig sjösatt. Den andra var något obestämbart som aldrig blivit motorriggad med något större än 5 hk och låg mest på land.

Har du identifierat din båt jn?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

14 Senaste redigerad av jn (2011-06-05 19:46:38)

så länge man gör en bra affär och inte tappar pengar och dessutom tycker att det är kul, vad spelar det för roll då? är själva byggandet som är roligt. man kan ju göra som dig stickan och dona med samma bil i herrejösses massa år. är det nåt bättre?  Default/lol 

svwerker, min båt är en jofa ambassadör 68 eller 69 årsmodell har jag fått veta. den har en närmast perfekt akterspegel trots att där suttit en 50hk motor jämt, så nu vet du om 3 båtar ICQ/ag  enkelskrov så ingen skumbotten. hela skrovet är av 4-5 mm glasfiber. redigt robust båt, tung dock. det jag vet är att styrning och motor på båten är uppdaterad runt 1980. satt annat där förr såg man på flera skruvhål.

hoppas ni fick svar på det ni ville veta?  ICQ/ad

15

Det är inte motorstorleken som förstör akterspegeln. Det tränger in vatten, plast är inte 100 tätt, och distansmaterialet som brukar vara trä förvandlas till kompost.  Default/yikes

Jag är inte så kåt på klinklooken men det är ju en smaksak.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

16

jn skrev:

så länge man gör en bra affär och inte tappar pengar och dessutom tycker att det är kul, vad spelar det för roll då? är själva byggandet som är roligt. man kan ju göra som dig stickan och dona med samma bil i herrejösses massa år. är det nåt bättre?  Default/lol 

svwerker, min båt är en jofa ambassadör 68 eller 69 årsmodell har jag fått veta. den har en närmast perfekt akterspegel trots att där suttit en 50hk motor jämt, så nu vet du om 3 båtar ICQ/ag  enkelskrov så ingen skumbotten. hela skrovet är av 4-5 mm glasfiber. redigt robust båt, tung dock. det jag vet är att styrning och motor på båten är uppdaterad runt 1980. satt annat där förr såg man på flera skruvhål.

Ja,om du får loss lite pengar så kanske du vill köpa min 1500-motor som du var så intresserad av. ICQ/ad

17 Senaste redigerad av jn (2011-06-06 09:56:46)

stickan skrev:
jn skrev:

Ja,om du får loss lite pengar så kanske du vill köpa min 1500-motor som du var så intresserad av. ICQ/ad

öhhh?? hur många år sen var det isåfall? inte med på vad du menar.  Default/hmm ta det via mailen slipper vi tjattra sönder här.
förstår vad du menar svwerker men min är tipp topp där. har iofs alltid stått i torrt båthus och inte legat i vatten mer än när dom kört.
ICQ/ab

18

Jag har tyvärr inte din E-mailadress och mailen här är väl inte lönt att använda.Den har aldrig funkat dom gånger jag försökt maila till nån. ICQ/ac

19

[email protected]    ICQ/ad

20

jobbat med lite diverse idag. 2 av 3 rutramar färdiga för klarlack. ca 5-7 lager med våtslip mellan ska på. 3e rutramen behöver lite snickeri så den påbörjas imorgon. fått dit skrovlist med beslag, div mindre delar till kapell och beställt en adapter för att få dit en träratt jag fyndade på bad camber förra året, (istället för den tråkiga i plast)  ICQ/ab det tar sig.