1

Har sänkt min fastback typ 3 -73 två hack fram (skitläckert ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag ) men med original däck 165x80x15 så skrapar den i när jag svänger, bilen ska besiktas på fredag o jag kan inte besikta bilen så. så jag har gjort ett försök att höja ett hack fram men lyckades inte......mycket lättare att sänka än att höja Default/yikes

kom då på idén att ringa några lokala däckmojar o kolla om jag kunde köpa några begagnade lägre däck för att bli av med problemet till besiktning på fredag typ 165x65x15 eller 155x65x15 men det var så udda dimensioner så det fanns inga.   

hmmmm...... vad att göra........nya fälgar o däck ska inhandlas till våren men det hjälper ju inte nu......

Önskas: tips på hur jag ska höja ett hack eller någon annan lösning med däckstorlek???

Tackar på förhand

Typ 3 Fastback -73  Mattbrun
Typ 1 1303 S   -74  Guld
T3 Buss           -85  Ljusblå
Volvo Turbo     -92  Vinröd

2

155/60 15 fungerar på original fälg och är inte så udda.

3

Släpp låsmuttern som sitter på låsskruven o skruva ur den helt eller bara så att den släpper fjädern du känner när du kan dra ut länkarmen.
Bänd ner länkarmen med en hävstång så att du kommer förbi kroken som förhindrar att länkarmen kan fara ut knacka ut länkamen med gummiklubba.
Märk upp på splinesen läget du har innan höjning.
Allra först får du lossa kulbultarna uppe och nere o styrled så att du kan vika hänga undan navet.
Men du behöver justera framvagnen eftersom övre o undre kulbulten är exentriska.
Grundläget är att det djupa spåret på gängändan är rakt fram. Cambervinkeln justeras på övre bulten den undre ska vara rakt fram alltid.
Efter att camber är justerad gör du toe in justering.
OBS får du kulbultarna bara lite ur position så ändras hjulvinklarna väldigt mycket.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(