I allmänhet funkar en 12 volts spolarpump även på 6 volt. Det kommer upp spolarvätska på rutan, men trycket blir inte så högt.
I ett helt annat sammanghang byggde jag om en 12 volts pump till 6 volt. Detta var till en skalamodell av en bogserbåt med vattenkanoner.
Iallafall, hittade på skroten en kugghjulspump till Amazon/Duett/140, där man pumphus och motor någorlunda lätt kunde skiljas åt.
Jag hade sedan en Graupner monoperm 6 voltsmotor (men det går alldeles utmärkt med betydligt billigare elmotorer), denna kopplades ihop med en kort kardanaxel avsedd för modellbåtars propelleraxlar, med pumphuset, det hela monterades sedan på en "plåtbit" jag hade liggandes.
Det gäller att vara litet påhittig och "tvärvetenskaplig"... låta kunkaper från ett område ta plats inom bilhobbyn, den i skala 1:1 alltså...
Vidare kan jag säga att dessa numera smått antika spolarpumpar som Volvo hade (jag tror det är Bosch) är väldigt bra, det är två kugghjul i ett pumphus av något slags nylonliknande material, samt då en elmotor som går att byta ut. Jag har emellanåt sett dessa spolarpumpar på Tradera och Blocket.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."