1

Någon som vet om det funkar att sätta fyrbultstrummor avsedda för 68- på en gammal hederlig -65 spindel för trumbroms?
Ser ut att vara samma diameter och bredd på bromsytan men jag undrar om det lirar med 58-65 sköld med bromsprylar.
Det är denna jag tänker på http://www.classicvw.se/bromstrumma-t1- … cts_id/256

Verkar kunna vara ett alternativ som bygger mindre än en adapter, om det funkar vill säga.

/Peter

2 Senaste redigerad av Johan W (2014-08-12 22:57:31)

Det är olika lager på dom dock vet jag ej vilken innerdiameter dom nyare har  Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Ok, då var det inte så enkelt som det verkade...

Får väl bli adapters istället.

Tack för svaret iallafall.

4

Jag hittade lite info som lät intressant och som gör det svårt att släppa det här spåret.

Det stod något om "ball joint rotors on link pin spindles" (vilket känns som det jag söker, om det inte är skivor de hänvisar till) och sedan angavs dessa lagernummer:
17-2795-0 som inre och 17-2796-0 som yttre.
Hittar inget om lämplig packbox...

Så, återigen söker jag någon som eventuellt kan ha gjort något liknande för tips och idéer ICQ/ab

5

dom speciallagerna bräddar tydligen ca3cm, gå med skivkonverterig i stället, det har ju funkat förut  Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

6

Lagren måste väl ligga på "lager-ytorna" på spindeln? Var kommer de 3cm ifrån då, då hamnar ju yttre lagret på gängorna... typ...?

Jag är inte så sugen på skivor av någon anledning så funkar inte detta spåret så blir det adapters (om det går att få tag i några)

7

Det är inte samma avstånd mellan lagren på de olika spindlarna.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

8

Ok. Får mäta och fundera på om det är värt det  ICQ/ab