1

Har en fråga till er som åker lågt med kulbultsframvagn och utan stötdämpare.
Hur har ni gjort så den inte skrapar i backen direkt det kommer ett gupp och den måste fjädra lite.
Finns det någon bra lösning på detta?
Med vänlig hälsning, jonas.

2

Kör man utan stötdämpare kör man väl generellt rätt så kortat, och desto kortare framvagnen är desto styvare blir fjädringen. Om det blir tillräckligt för att den inte ska gunga så mycket osv låter jag vara osagt..

3

Nu kör jag inte kulledare för man kan köra lägre med länkledare men det är samma sak man spänner hela kroppen håller andan och väntar tills gruset från asfalten slutar rassla under bilen innan man svär på att nästa gupp ska jag se i tid för att bromsa, skadorna kollar man upp när säsongen är över man vill ju inte sluta åka bara för att man skadat något vitalt ICQ/ad

Att åka lågt är inte för alla Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

4

Jag åker kulbult. Skruvat ner nån cm åt gången sen den monterades ICQ/ad åker 2cm över marken jämns hela torsionsröret ICQ/ad  åker kortat 4" kortat och stötdämpare monterat i hjulhuset ist då jag kapade av tornen.
Men med ärlighetens namn så ska jag byta framvagn, kulbult mår inte bra av de skarpa vinklar de får (trots droppspindlar)  kullederna behövs bytas nu efter typ två somrar.
Hade jag skullat slamma kulbult nu. Så hade jag monterat droppspindlar och flyttat upp ramhuvudet.

5

JMR skrev:

Jag åker kulbult. Skruvat ner nån cm åt gången sen den monterades ICQ/ad åker 2cm över marken jämns hela torsionsröret ICQ/ad  åker kortat 4" kortat och stötdämpare monterat i hjulhuset ist då jag kapade av tornen.
Men med ärlighetens namn så ska jag byta framvagn, kulbult mår inte bra av de skarpa vinklar de får (trots droppspindlar)  kullederna behövs bytas nu efter typ två somrar.
Hade jag skullat slamma kulbult nu. Så hade jag monterat droppspindlar och flyttat upp ramhuvudet.

Vilken vinkel har du på sänksattserna?

23år ung, bomba med vw kunskap vill lära mig alla tipps o trix:) 
Haft en 64, 66, 62 nu har ja en 60 och 61