tänkte plocka ut rutorna i höst och funderar på vad som är bäst att göra när man ska fixa
all rost som blivit i kanterna,,,,,
funderar på om man ska tenna allt eller ska man bara slipa rent och köra med spackel.
tips mottages gärna
stefan
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Plåt, lackering » hur fixa rost runt rutorna
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
tänkte plocka ut rutorna i höst och funderar på vad som är bäst att göra när man ska fixa
all rost som blivit i kanterna,,,,,
funderar på om man ska tenna allt eller ska man bara slipa rent och köra med spackel.
tips mottages gärna
stefan
Det här är väl inte rumsrent att erkänna,men när jag skulle byta ruta på bussen så var det lite brottom att bli körbar igen och löste då problemet med de små hål som fanns med kemisk metall..tryckte genom en syl på de ställen som var kexiga och bankade ned ytan lite lätt med en kulhammare så att spacklet fick en "större" yta i färdigslipat utförande..grundade sedan efter slipning och topplackade med 2K(pensel) Blev alldeles utmärkt...får ta en seriös lagning senare i livet.. 
Beror väl på hur illa det är, jag hade ett stort hål på en av rutramarna som jag lät Demian svetsa igen och där det var lite gropigt eller minihål så blev det spackel, tror jag körde glasfiberspackel 
Bästa är väl att blästra först för att se omfattningen.
Sen tenna för den seriöse, eller spackla över.
tack för svaren allihopa.....
ska fortsätta riva ut all inredning sedan plocka ut rutorna....
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Plåt, lackering » hur fixa rost runt rutorna
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.