1

Är det någon som monterat Oberschlachters big bore kit (2178cc)??

Hur var i så fall kvalitet och gav det lite bättre vrid?

2

Har dom verkligen börjat sälja det ?? Vad jag vet så testkör dom en T3-Carat i finland med det kitet.

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

3

Svarar på min egen frågeställning och konstaterar att det går att köpa nu på Oberschlachter  ICQ/ab
Fan va fränt. Men fråga dom vetja för jag vet som sagt att det är testat på en finsk Carat.

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

4

Har ställt frågan till Oberschlachter nu så får vi se vad dom svarar.

Dom är ju inte direkt opartiska så det skulle förvåna mig om jag fick något negativt av dom!

5

Vad jag förstår är det inget problem med det kittet.
Problemet med högre effektuttag är att det går varmt i topparna, men jag kan vara felunderättad.........
Ring leverantören och fråga.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

6

Hej,

Fick ditt mail men jag svara likaväl svara genom forumet.
Först vill jag göra klar att Oberschlachter är ett hobby företag och att jag aldrig har tagit ut en krona, allt vi känner gå tillbaks igen i lager eller utveckling av nya produkter.
Så om jag ge en omdöme om ett produkt då är jag ärlig som du som kund kan förvänta av mig.  ICQ/ab

Big bore kit: Vi var skeptisk eftersom den är väldigt billigt.   Vi har haft en Carat rullande sen förre året med Big bore kit och den har funkat bra efter 600mil. Vi har sålt en kit till i Finland som har suttit i en bil och funkar också bra. 
Effekt: Nej, det bli inge raket med ditt befintlig insprutningsystem, du kanske få mellan 5-10hk mer och mer vrid.   Hittills se vi bara det befintliga insprutningssystem som är svår att hantera sm det största hinder.
Planen är att min Carat kommer få samma motor men det är tiden som är den största boven nu man spenderar all sin fritid i en webshop ICQ/ab

Hör av dig om du har fler frågor!

Mvg

Erwin

7

Mmmm. M. M. M. Megasquirt.
Det kanske skulle vara nåt för Oberschlachter. Ett färdigkitat MS med kablage som passar direkt i bussen.

8

Jag tackar för ditt svar Erwin!

Det kommer en beställning till hösten på ett Big bore kit samt lite annat för en renovering.

9

Hej Svenne
Det är precis vad vi tänkte på men kunskaper saknar !
Om nån inom skulle tycka att det e kul och har kunskaper kan du höra av dig ICQ/ab
Erwin

10 Senaste redigerad av svenne duva (2014-08-15 20:44:47)

Jag flyttar utomlands ett tag, men hade gärna supportat er. MS är skitbra, jag har byggt ett par och det skulle vara en grym plugin-produkt.

Fast... Om det bara handlar om att ersätta dumburken i bussen skulle man kunna bygga ett på Arduino.
Som Juhos dieselsystem (http://dmn.kuulalaakeri.org/dmn-edc/), jag håller på och bygger på det nu för att få till det fullt ut, tyvärr får det nog dra ut på tiden medans jag är i utlandet.