1

Hej
Söker skärmar till en bubbla -67 eller äldre.
Vill också få tag på fjädern som håller uppe motorluckan, samt huvlåset till skuffluckan.
//Martin

2

Hej

Söker du samtliga skärmar? Jag har lite olika skärmar fram och bak som jag samlat på mig
men inte behöver.  Har fyra fram skärmar och tre bakskärmar.

Finns i Stockholm

3

Söker egentligen bara två skärmar. Höger fram samt. en bak.
Det sitter skärmar bak, men de verkar vara olika. Trodde alla årsmodeller fram tom. -72 hade exakt lika bakskärmar, men min högra skärm är på något vis "rakare" än den vänstra. Svårt att beskriva. Om man står framför bilen o jämför kan man se att den vänstra skärmens bakdel "svänger in" mer bakom hjulet än den högra. Låter det knepigt? Kan inte beskriva på annat sätt. Du, eller någon annan här kanske vet om årsmodellerna skiljer sig åt på skärmarna?
Vill ju gärna att bilen ser symmetrisk ut.
Bilder på projektet kan ses här på forumet(bubbla cab, hopplöst projekt).
/Martin

4

Ska titta på dina projektbilder. Jag är ingen expert på skärmar från sent sextital. Har mest grottat ned mig i femtitals bubblor. Där förekommer ett antal olika former genom åren. Det som gör det krångligt är att det finns original från fabrik, VW's egna reservskärmar och ett antal s.k. "piratskärmar" som kan vara mer eller mindre bra. Antar att det gäller samma under 60 talet. Är väl möjligt att du har en original och en pirat skärm bak. VW's egna fabrik/reservdels skärmar brukar gå att känna igen på tyngd (kraftigare plåt) och på hur bra pressningen är ute i kanterna.

Framskärmarna jag har är original VW.  Troligtvis VW reservdels skärmar.  Alla är o bra skick Tre har varit monterade en är ny.
Bakskärmarna en åtminstånde 1 av 3 är pirat men alla är i bra skick dvs utan rost, bucklor och trasiga kanter.

5

Häftigt projekt. Sliter själv med en 50-talscab med gott om rost.  Antar att du vill köra vidare på en tidigare "look" än original. En höger framskärm med liggande lyse finns.  Har nog suttit på en sen femtitalare eftersom  det inte finns några hål för blinkers.  Tror VW levererade reservskärmar utan hål så att de kunde monteras på alla bilar från ca 58/59 fram tom 67. Ev hål för lämplig blinkers kunde därefter borras på rätt plats. Bara min egen teori ICQ/ab

Dina bakskärma ser ut att vara från olika perioder. Den vänstra har hål för det stora kofångarfästet. Den högra verkar gå i linje med tidigare ägares intention att ge den ett äldre stuk. Den har ju hål för tidig kofångare. Om jag tolkar rätt behöver du en vänster bak för att få det rätt. Jag har nog en vänster och två höger om jag minns rätt. Behöver titta på den för att e om det är original eller pirat.

Kan maila bilder om du är intresserad

6

Jo, bakskärmarna är från olika årsmodeller.
Köper gärna en fram o en bak av dig.
Skall se om jag kan lösa frakten. Skall ev. ner mot Stockholm ganska snart.

7

Ok jag skickar ett mail så kan vi köra vidare där