1

Behövs det? Fram blir det en HD kränghämmare (mcpherson) och bak ingen just nu.
Vill ha lite kurvkörningsegenskaper på bilen. Borde jag investera i en bakre kränghämmare också?

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

2

Hebster52 skrev:

Behövs det? Fram blir det en HD kränghämmare (mcpherson) och bak ingen just nu.
Vill ha lite kurvkörningsegenskaper på bilen. Borde jag investera i en bakre kränghämmare också?

Det er bak du virkelig behøver en kränghämmare og du burde ikke montere en HD foran før du har en bak. Selv bruke jeg Kercher 18mm bak.

Mvh
BB

3

Jag kör med krängningshämmare bak på min 1303:a. Och den känns mera stabilare än innan.

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

4

Ok. Funderat på såna:
http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo … up=01&

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

5

Hebster52 skrev:

Ok. Funderat på såna:
http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo … up=01&

Det är en liknande sån som jag använder på min.
Sen finns det mera "Porsche-liknande" hämmare att använda sig utav.

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

6

Börja med en kraftigare krängningshämmare fram. Ligger som ett strykjärn.
Kom på Dyno Day i oktober hos JPM, så skal du få teståka, antingen i min 1303:a eller racepartnerns -57(med IRS-bakvagn).
Agent Orange

Post's attachments

FSP141 o Silvrig bil 2013-05-06.jpg, 81.36 kb, 640 x 480
FSP141 o Silvrig bil 2013-05-06.jpg 81.36 kb, 136 downloads since 2014-08-11 

7

ICQ/ag
Vore ju kul å få provåka... ICQ/ab
Som jag nämnde i första inlägget så blir det HD hämmare fram med inbyggd caster kompensation

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36