Ja.
Fenomenet med "The Bowden Tube" jag har och har haft det problemet själv.
Det är höljet till kopplingsvajern som har för liten radie i böjen, eftersom hela växellådan rör sig av momnentet när du drar ivag så spänns vajern, som drar kopplingen, dom delvis frikopplar, växellådan går tillbaka i ursprungsläge, kopplingen drar, vajens spänns och så vidare...
Det finns bilder och beskrivnigar litet varstans, om du söker på "bowden tube". Jag lade in distanser av ett slitsat klent vattenledningsrör mellan höljets bakre ända och mothållet i växellådan, fixade också så att den främre delen av höljet inte försvann in i karossen/bottenplattan framåt.
Om du tänker dig en centrumlinje i växellådans längsriktning, så skall böjen vara med sin lägsta punkt omkring 30mm under denna tänkta linje.
Men det finns en orsak till, det problemet brottas jag också med, det är att kuddarna som finns mellan växellådan och bottenplattan är slut, det blir för stummt och för glappigt. Det finns tre sådana fästen, två baktill och ett framtill. Jag står i begrepp att byta dessa snart, och enligt tips jag fått skall man kunna göra detta med urtagen motor men med växellådan kvar i bilen. Man behöver förutom dessa växellådsfästen, en stabil garagedomkraft och en ordinär kofot samt hylsnyckelsats och ringnycklar, sägs det... Det gäller tydligen att lossa fästena, trycka upp lådan i bilen och "bara" byta ut dessa fästen eller kuddar... "Bara" låter ju enkelt... Men det finns säkerligen folk här på forumet som gör sådana operationer flera gånger i veckan..
?
Undrar om man behöver lossa växellänkaget också?
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."