1

En 9:a, bra jobbat Johan, med en sug motor också.
nu har du lagt ribban ICQ/ag ,nu får man tufft att jaga dig.
Mvh Patric.

Betty Blue

2 Senaste redigerad av PPRMicke (2014-08-03 10:45:58)

Det fräna med 9,85 repan var nytt europa rekord  ICQ/ab
Är någon som har film på den  Vi skulle vara mycket tacksamma om vi fick tillgång till den  ICQ/ab  ICQ/ab
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3 Senaste redigerad av Onedecadelater (2014-08-04 07:12:37)

Min rekordrepa!
http://www.youtube.com/watch?v=zzRdGUlcfNg&sns=em
ICQ/ab

1600cc Challenge Porsche 356: 9,43@242,48 km/h; 6,1114@193,15 km/h 1,50 60 foot - Kjula Dragway 2022
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014

4 Senaste redigerad av EskiL 109 (2014-08-04 10:08:23)

Bra jobbat! Vilken klockren repa. Rakt och fint å växlarna bara matade på! Snyggt!
Läge att justera till din signatur här på BW.  ICQ/ag

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

5

den har jag, återigen bra jobbat hela helgen en 9.90 bracket bil  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

6

Tack alla för all support!
Det var en magisk helg!
ICQ/ab
Johan

1600cc Challenge Porsche 356: 9,43@242,48 km/h; 6,1114@193,15 km/h 1,50 60 foot - Kjula Dragway 2022
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014

7

Stort grattis till tiden Johan ! Men nu lite kritik.. Väldigt tråkigt att sitta på läktaren då elemineringen börjar och nästan ingen kommer till start. Jag kan respektera om man fått fel på eller kört sönder bilen men denna gång står flera bilar kvar hela i depån. Det är ju alltid roligt med rekord och snabba tider men för mig och många andra är det just tävlingsmomentet som är hela grejen med dragracing. Pratade bl.a. Med steiro som var lite besviken (men ändå nöjd med sin andra plats) och han tyckte det var tråkigt att vara i final efter endast en repa med en motståndare i andra banan.
Ska folkvagns racing bli tidkortsracing kan man ju lika gärna åka på ett bilsportevenemang (en dag på strippen) eller liknande.
Jag förstår ju naturligtvis att ni plöjer ner massor med tid och pengar för att nå dit ni nått och det är grymt bra jobbat!!  Men jag hoppas att tävlingsmomentet inte försvinner från vw eventen.
Nog gnällt nu och fortsätt med sätta bra tider....

8

Marcus!
Jag håller med dig - varför jag valde att bara köra en repa i elimineringen var att jag inte ville riskera att ngt gick sönder då jag tidigare under säsongen sköt min låda på startlinjen första repan och bara ville komma hem med bilen i ett stycke. Dessutom blir det tätt mellan rundorna i elimineringen dvs varmt, varmt och påfrestningarna blir då stora. Till nästa år skall jag ha ordnat en stor extern kylning så jag kan köra hela elimineringen. Ber om ursäkt om detta ses som trist, men jag hoppas att 5 repor under den magiska gränsen inklusive ett Europarekord gladde någon iaf! ICQ/ab

1600cc Challenge Porsche 356: 9,43@242,48 km/h; 6,1114@193,15 km/h 1,50 60 foot - Kjula Dragway 2022
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014

9

Jag kan ha de på film på datorn hemma, kommer hem senare ikvl, lägger upp det jag har senare  ICQ/ab