Typ så nöjd är ja över att den äntligen är lackad!
Bob-Notchback 1500S -65
Instagram: bob.turri
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Bob - Notchback -65
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara

Typ så nöjd är ja över att den äntligen är lackad!
Nice! Såg bra ut det där
Man får ta en närmare inspektion på lördag kanske...
Ja vi får väl smyga in å kika lite när ja slutat!
vart inte helt hundra, men ja känner mig bra nöjd ändå för å va första gången ja lackar å i garaget!
Mmm... blankt och fint! 
Blom ; Japp de är original sea blau!
Löf; ja någorlunda iaf! 
händer mycket när man ligger under tidspress! Värmen på 30+ i skuggan har inte stoppat mig den här veckan!
Bror hjälpte mig att montera skärmarna idag efter att hela bilen fått en kur med rubbing i 2 omgångar med olika trissor

Börjat polera taket nu å fortsätter med de imorgon, förhoppningsvis kan ja börja montera tillbaka rutor och allt krom imorgon kväll redan!

Jobbar verkligen stenhårt för att hinna klart så ja kan åka till Tierp, men motorn börjar jag bli skeptisk på om ja hinner få ihop...
men får hjälp på lördag så ska försöka plocka ihop den då! 
Bra jobbat, hoppas den blir med till Tierp 
Bra jobbat, hoppas den blir med till Tierp
Så säjer jag åxå ! 
Snyggt!
Ja det är ju lite lätt varmt, men ändå skönt...
Snygg bil 
bumbi_ lägger ner sjukt med timmar på bilen nu. All ledig tid som finns jobbar han med Notchen. Hoppas verkligen att tiden räcker till målet BRC.
Jag gör det jag kan och hinner med men har lite annat som måste göras också.
Bob blir riktigt bra trots garagelack tycker jag, lite lätt avis. 
Om du hinner få färdigt den till Tierp ska jag ta med mig en tidigare ägarskylt som satt i bilen under slutet på 60-talet och framåt.
(Ps. hinner du inte klart ska du ändå få den på något vis.)
Tas(c)k ska ni ha allihopa! Jobbar verkligen allt ja kan för att den ska bli klar till Tierp å ev så att resan börjar på torsdan redan!
Försöker hitta ett oljepumpslock med in å utgång så ja slipper ha oljefiltret liggandes på ormbot som den gör nu i princip.. men finns ju inge!
Men åter till allt annat! Skärmarna sitte rpå plats med kederlister nu, får hjälp imorn av en kompis som ja överväger å sätta på att polera alla lister medans ja kopplar el till lysen å diverse prylerzz!
Firken; Låter väldigt trevligt! Vilket som så blir jag på plats med Volks of Hälsingland gänget! Hoppas vi stöter på varandra då bara! 
Tyckte det brummade på byn igår kväll... 
Ja de gjorde det Henke!
testat bilen lite mer än 1 mil nu å är helt skakis!
går så snuskigt bra!! 
En uppdatering kanske vore på sin plats ..?
Vi såg den ju på Tierp så den höll ju dit. Blank var den åxå. Men hur känns det ?
Obs: lånad bild..
Uppdatering kommer i helgen! Ska iväg å leka med en kamera, bob å lite andra luftkyld fordon, dock inga som går efter väg!
Men känns jäkligt bra att den går nu så man får åka några veckor iaf!
planer på mer jobb ligger även i rullning nu!
såg mycket bra ut den där, vart väldigt stilig i blått!
Nuså!
Veckan innan tierp körde jag minst 10 timmar varje dag i garaget, så de va tur man hade "långhelg" på 11 dagar! Torsdag va motorn i och första provkörningen runt byn ägderum, bilen gick kanon bra! Efter ca 1 mils provkörning med ny ihopbyggd motor så va de bara å hoppas på de bästa å åka till Tierp på fredag morgon strax efter att vi montera dit motorluckan!
Sitter å funderar nu på nästa delprojekt på bob! Lutar åt inredning å börja en aning med motorbygget!
Vart inte just några bilder från där ja tänkte pga halvt livrädd efter flygturen! Men fick till bilder senare på kvällen!

Sista detaljen som gjordes innan vi for! Wolfburg ventilhattar!
Tummen upp! Snyggt stuk 
Tackar A.Lehmann 
Sista turen vart igår kväll till sista träffen! 
Nu ska motorn ur och sedan ev. växellådan.......... Nån som vet om de är lika låda i typ 1 å typ 3?
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Bob - Notchback -65
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.