1 Senaste redigerad av qqqqen (2014-08-06 08:44:03)

JAG VILL OCKSÅ BYTA UT MINA FÄLGAR.

Har fyra stycken, nästan nya, replica fälgar på min buss med fina däck runtom.
Byter gärna dessa mot två par originalringar. Med däck på. Som går att använda iallafall nästa sommar också.

Ta med en domkraft och kom till Uppsala så byter vi. Säg till innan så hinner jag tvätta av fälgarna också.

Alla vet hur de ser ut, men vill ni ha bilder så kan jag skicka det.

Jag är inte intresserad av andra häftiga fälgar.

2

Kromat eller målad plåt? Dimensioner på däck o fälg??

Jo, "alla" vet hur de ser ut, men bara du vet exakt.

"Två par originalringar" är det detsamma som 4 hjul?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Fyra hjul vill jag ha.
Jaha, instruera mig hur jag tar reda på dimensionerna.

Här är bilder på båda, fram och sist bak. Tagen för tio minuter sedan.

Post's attachments

image.jpg, 103.52 kb, 640 x 480
image.jpg 103.52 kb, 136 downloads since 2014-08-06 

image.jpg, 90.4 kb, 640 x 480
image.jpg 90.4 kb, 111 downloads since 2014-08-06 

image.jpg, 111.81 kb, 640 x 480
image.jpg 111.81 kb, 109 downloads since 2014-08-06 

4

Ja, det är väl 4½ fram o 5½ bak? Men de är ju kromade...inget för mej, tyvärr.

Med dimensionsfrågan, så menade jag mer vad du sökte. På bilderna framgår det ju tydligt att bussfan är sänkt. Hur har du tänkt att 185/14 8 lagrade originalhjul ska få plats?

Det är det som jag har. 4 st 14 tums wide 5 med 185/14 8 lagrade Fulda...som man ska ha på en originalvagn. "Originalringar"....var det.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Okej.

Jaha, då får du vara lite tydligare. Jag har väl inte tänkt överhuvudtaget uppenbarligen. Hur ska jag veta vad som får plats när jag inte ens förstår hur dimensionerna ser ut.

Men, nåt liknande jag har nu? Inte fan vet jag. Är inte så jävla noga bara det passar då.

6

Var finns du i sverige qqqqen???

Skulle kunna tänka mig att flytta över däcken som du har i dag till en uppsättning 15 "orginal" fälgar, om det kan vara något!

7

Absolut. Du har PM. Jag finns fortfarande i Uppsala.

Kram!

8

du har pm

9

jag har 4st original 14tums buss fälg. kan kränga på några ok däck på dom.

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59

10

Kul, det var ju dig jag körde om på ringleden för någon dryg månad sen. Jag åkte inte själv gammbuss då, utan hade min nyare pickup med "firmaloggan" på sidan. Klart frän buss och sorry för ot.

Jag har "snart" originalfälgar till övers, dvs 14-tummare och det sitter väl åtminstone två bra däck på dem. Men jag har tänkt rulla på dessa två åtminstone säsongen ut så det funkar kanske inte för din tidsplan. Åker man sänkt kan man iofs ändå inte har originalhöjd på framhjulen utan att bygga om i hjulhus. Däremot åker jag förbi U-A titt som tätt, så ett byte/affär är en smal sak.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

11

Nämen! Vad trevligt. Dessvärre reagerar en ju inte direkt när det viner förbi en nyare bil. Men kul ändå. Fantastiskt att det rör sig lite folk häromkring med!!!!

Faktiskt har jag lovat bort ringarna till fo_eldarc som är på genomresa nu. Men ta gammbussen nästa gång så kan vi heja!

12

Hur har det gått med fälgbytet ?

Jag är på jakt efter sådanadära 356 fälgar...

imstagram => @frans_356coupe

13

"Bytt är bytt å kommer aldrig igen!"

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

14

50 split skrev:

"Bytt är bytt å kommer aldrig igen!"

Helt begripligt ICQ/ab

imstagram => @frans_356coupe