26

50 split skrev:

Hur kul är det med en renoverad?????

Har skåpet patina måste(?!!!) väl 300an ha patia oxå! Jag gav 1500:- för min. Den var körklar. Behöver dock nya gummiband till fjädringen för att bli riktigt körduglig, men den går ju köra iallafall, men då med lite udda köregenskaper...

Det finns på rinab, tror dom gick på nån hundring.. Blir en jäkla skillnad när man byter dom ICQ/ab

27

Måste säga att rinabs hemsida är den sämsta jag varit in på sen farfar dog! Det var 1977

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

28

Vad har du för däcksdimensioner på kärran?

29 Senaste redigerad av Demian (2014-02-25 14:47:02)

.

30

Ok då var man inte helt fel ute då, krängde på 165/50 på mina wms fuchs till bayen igår ICQ/ag

31 Senaste redigerad av Demian (2014-02-25 14:47:28)

.

32 Senaste redigerad av belsebug (2011-05-16 22:52:10)

Den är ju obesiktad, så jag för göra lite saker. Bla har jag höjt den bak.  trodde aldrig att DU skulle göra nå sånt

undrar om du slagit i huvudet? kommer du ihåg bugrun förra året då jag blev av med backspeglarna....  ICQ/ag
undrar vem det var då??

33 Senaste redigerad av Demian (2014-02-25 14:47:46)

.

34

Det är ju sånt här som gör en ockelbo-bo stolt!  ICQ/af keep-on-rockin!

Panel -53, 911 -71

35 Senaste redigerad av Demian (2014-02-25 14:48:00)

.

36

undrar vem som skulle offra en så fin klibba...?

37

Jag skulle vilja se Vickans Daniel cruisa runt i ockelbopanelen  ICQ/ag
Eller nääääh...

Alte Liebe rostet nicht!

38 Senaste redigerad av Demian (2014-02-25 14:48:51)

.

39 Senaste redigerad av Demian (2014-02-25 14:49:04)

.

40

det var ju inte så farligt ju!
det räckte ju med ett papper. inte som på den vita bayen iaf..... Default/smile

41 Senaste redigerad av Kalle (2011-06-01 07:15:06)

Demian skrev:

Då fick den sin dom. Det gick ju ganska bra. Fel färg på baklyserna, hög co och vindrutespolning.

Jag brukar aldrig ha fart på spolningen. Jag har nog bra fått anmärkning på det en gång tidigare. Jag trodde dom hade släppt det på veteranbilar, men det verkar ju inte så. Få se om det räcker att fylla på luft.

På väg in i helveteshålet....

http://i53.tinypic.com/15g5fyf.jpg

Vad är det för årsmodell? När jag frågade de i Falun om vindrutespolning behövde fungera sa de att det bara gällde efter ett visst årtal. Kommer inte ihåg vilket det var, men det kan ju vara värt att kolla upp.

Fel färg på baklysena?

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

42

Tråkig att dom ska vara så petiga när det gäller sånt.... men men... så är det ju tyvärr...
Du får komma å hälsa på nu snart Demian ! ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

43

Fel färg på baklysen känns som de anmärker på bara för att de inte hittade så många fel som de ville. Om jag säger att jag kan åka hem och sätta dit ett annat "glas" direkt efteråt borde det vara jämförbart med en "bra att veta" tycker jag. Det kan ju inte vara värre än att en glödis kastat in handduken.

Och vindrutespolning? Jag har aldrig haft det på någon av mina gammel-bussar och aldrig fått anmärkning på heller. Enligt en snabb-googling gäller lagen för fordon tillverkade fr.o.m. 1 januari 1971. Detta borde dubbelkollas, men kan man isf klaga på besiktningsgubben för tjänstemannafel? Inte för att jag skulle orka processa, men man kunde lägga in ett kraftfullt klagomål åtminstone.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

44

Jag har aldrig heller fått anm på vindrutespolning på någon av bubblorna . Bussen ska besiktas nästa år så då blir det nog spännande och se .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

45 Senaste redigerad av Demian (2014-02-25 14:49:25)

.

46

Demian skrev:

Tack för ert stöd ICQ/ab

Det kan ju vara enkelt med spolningen. Man fyller ju bara på med luft i behållaren på tidiga bayar. Funkar det inte med att pumpa i luft, så struntar jag i spolningen.

Han som besiktade hade nog inte sån koll på veteranare. Han ifrågasatte att jag inte hade bälte. Men lätta lastbilar före -84 behöver inte det.

Jag trodde ju att jag skulle åka på glapp i spindeln, men dom missade det. Det kan bero på att jag var in på lastbilssidan. Där ruskar dom ju inte bilen fram och tillbaka på dom där tryckluftplattorna.

Var besiktiga du någonstans?

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

47

vad för årsmod?? innan 75 kan man ha helröda bakljus av egen tillverkning om man vill.. efter 75 gul blinkers bak..och E märkta ljus.. varför vet jag det..  min får helröda... ICQ/ab

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

48

Man kan ju misstänka att det beror på bleka bakljus, som kan avrådas genom byte, eller måla lampan eller bakljuset med röd genomskinlig färg.

Tummen upp!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

49

Bättre än att måla lampan är isf att måla "glaset", Frederik i NT2K gjorde det med mycket gott resultat, det blev som nytt. Personligen är jag för lat och har tjackat nya helröda.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

50

Kalle skrev:
Demian skrev:

Tack för ert stöd ICQ/ab

Det kan ju vara enkelt med spolningen. Man fyller ju bara på med luft i behållaren på tidiga bayar. Funkar det inte med att pumpa i luft, så struntar jag i spolningen.

Han som besiktade hade nog inte sån koll på veteranare. Han ifrågasatte att jag inte hade bälte. Men lätta lastbilar före -84 behöver inte det.

Jag trodde ju att jag skulle åka på glapp i spindeln, men dom missade det. Det kan bero på att jag var in på lastbilssidan. Där ruskar dom ju inte bilen fram och tillbaka på dom där tryckluftplattorna.

Var besiktiga du någonstans?

ser väl ut som borlänge stationen  ICQ/ab
Demian, håll den där höjden så min slipper se ut som ett höghus  ICQ/ad