Har efter mycket vånda kommit fram till att jag ska byta motor i min panel -83a. Känner att det är lösningen om jag ska få ihop den nån gång.
Vart köper jag en nyrenoverad motor med garanti. finn ju några firmor att välja på men jag skulle gärna vilja en rekomendation till nåt seriöst ställe, Det kommer en motor och man skickar tillbaka den gamla osv
Tror ni fattar vad jag menar.
Peter
En vild gissning, malte månsson?
3 2014-08-03 22:15:54 Senaste redigerad av trekronor (2014-08-03 22:23:15)
Va?? nu hängde jag inte med alls. Säljer malte renoverade motorer?
Vege
http://www.justkampers.com/vw-t25-parts … -1983.html
Kolla med svenska Vege direkt. http://www.vege.se/se_sv/
Sen kan man ju alltid låta någon kucklare renovera den du har, men då får du nog räkna med ett år till.
Va?? nu hängde jag inte med alls. Säljer malte renoverade motorer?
Åtminstone gjorde de, utbytes till typ1 (longblock)
Bara en tanke, men ni verkar ju ha bättre koll 
Tack för tipsen Bockerud och Svenne Duva. Det blev VEGE som fick äran att leverera en nyrenoverad motor.
20.000 riksdaler gick kalaset på allt som allt och då lämnar jag min motor i retur.
Vintern är räddad

...
Vintern är räddad![]()
![]()
![]()
![]()
Men hur gick det för spargrisen? 
1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89
trekronor skrev:...
Vintern är räddad![]()
![]()
![]()
![]()
Men hur gick det för spargrisen?
Jag får skaffa en ny spargris haha. Har faktiskt sålt av lite moppar o grejer så det känns ok. Kul att köpa en renoverad motor med garanti också faktiskt. 
Gott! Det finns pengar man inte har råd att spara!
1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89
Tack för tipsen Bockerud och Svenne Duva. Det blev VEGE som fick äran att leverera en nyrenoverad motor.
20.000 riksdaler gick kalaset på allt som allt och då lämnar jag min motor i retur.
Vintern är räddad![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis till ett bra köp. Jag tror faktiskt att ganska många skulle i längden spara pengar om de gjorde samma sak istället för att byta delar när nästa problem uppstår.
Precis, det gäller att inte vara dumsnål! Nu har du en maskin du kan lita på, du vet att den blir korrekt servad o du kan med trygghet glida runt i mååååånga år framöver! Med tanke på den minimala andel av övriga komponenter som kan krångla på din bil så blir den ju så gott som ny nu, om inte bättre! Har en känsla av att utbytes motorer håller bättre toleranser och kvalite än från fabrik!
Kloka tankar. Ska bli skojigt att börja med TELEPANELEN igen. 1a september kommer motorn då ska jag damma av min projekttråd
Har skaffat mig en T3 Vinterbuss nu när husbilen ställs in, för att vara utan en åkbar T3 buss det vill jag aldrig mer vara