1

I fredags gick flyttlasset och idag körde vi upp det sista i splitbussen:)

http://www.forumbilder.no/images/2014/08/04/imagef8599.jpg

Känner ingen i Jönköping och har ingen större koll på omgivningarna heller!

Så nu sökes nya vänner, mekplats, lokalträffar, vart badar man bäst i vättern? Vilken pizzeria har bästa kebabpizzan och all annan info som gör livet roligare och enklare!

Mvh Alex och Ida

2

ICQ/ab  ICQ/an  ICQ/ac  ICQ/ag  Default/yikes  ICQ/ad  Default/hmm  ICQ/ae  Default/lol

Många känslor på samma gång  ICQ/ab  Hoppas att ni får det bra i Jönköping

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

3

Hör av dig på 0735117159 så kan du komma förbi vårdat garage och prata vw / Henrik

4

Bor iofs i Mullsjö men fråga gärna.
Olle

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

5

VÄLKOMNA!  Skitkul me nytt folk i stan.
Jag huserar på motorgården som ligger ett stenkast från henkes verksta dvs i bankeryd.  Så kom som sagt gärna utåt nån kväll/dag. Annars är de bara stoppa oss i flykten..
Kör en brun dh till vardags och frugan en blå t25.

PS första lektionen i Jönköpings levende:
evergreen har den bästa pizzan.. 
Så se nu till å testa den ICQ/ab

Vart bor ni och bussen?

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

6

Jönköping är en väldigt trevlig stad så ni kommer säkert att trivas! Den bästa kebabpizzan finns i Mullsjö utanför Jönköping på pizzeria Viking  ICQ/ab

SÄLJER VW-DOFTGRANAR PÅ TRADERA! https://www.tradera.com/profile/items/4 … ill-sankan
Går bra att kontakta mig via PM om man är intresserad!

7

Tänkte väl att det är fullt med trevliga vw tokar i Jönköping:)

Vi har flyttat in i en lägenhet på österängen. Har läst mig till att det kan vara lite stökigt område men inget som vi sett till än? Vi fick tag på en lägenhet på södra apollogatan byggt 2011 så den är helfräsh och området omkring ser också najs ut!

Dock var det ett jäkla väder ni bjuder på idag, regnar in som ett såll i mina safarirutor tur där vart torktumlare i lägenheten..

Klart jag ska ta mig ut till bankeryd och hälsa på då, men ska till Kroatien på fredag inte säkert jag hinner innan dess så får nog bli när jag kommer hem igen!

8

Sluta klaga på att din ruta läcker när den en stängd...
, ja har besiktigad min ena rörramsbuggy i dag, den som ändå hade framruta  Default/lol
besiktningsmannen tyckte ja va messig som tog den på släp efter DHn hem ...

Österängen funkar säkert bra å bo på men håll lite koll på bilarna bara.
Kul att du tog me bussen , Husqvarna folkets park har entusiast bils träffar hela sommaren
http://huskvarna.folketspark.com/motor/
brukar va ganska mycke folk och när vi gjort ett ryck har de dykt upp ganska mycke vw .
Lurade på att ta en tur dit i morgon vid bra väder. men fortsätter de regna blir de å lacka notch  i stället. Nån annan som tänkt åka ?

9

Du är alltid välkommen till värnamo med , Inte så långt från JKP!

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

10

har du fått garage på österängen med?

Det är väl främst banervägen som kan vara lite sådär, och sen öxnehaga som ligger typ ovanför.
Jag fick tyvärr själv uppleva hur bråkigt det kunde vara där.. ICQ/ac Bodde där 2008-2010.

Rakt ovanför järnvägen och skolan finns ett stort område med fina gamla ekar och skog. Fina färger till hösten och skönt att gå omkring
Se som sagt bara till att ha koll på bilen så ska det nog vara bra! Du har ju några som kan ta hand om dig där uppe! ICQ/ab

Läs inte detta.

11

Synd att du inte är i stan på lördag , de är veteranmarknad på elmiafältet

12

Österängen är inte sämre än varken Råslätt eller Öxnehaga. Finns skit i alla områden nuförtiden. Tyvärr bor jag inte i Jönköping sen några år tillbaka men har siktet på att flytta tillbaka. En trevlig stad som sagt  ICQ/ab

SÄLJER VW-DOFTGRANAR PÅ TRADERA! https://www.tradera.com/profile/items/4 … ill-sankan
Går bra att kontakta mig via PM om man är intresserad!

13

Vid uppehåll så skulle jag tänka mig en sväng till Husqvarnaparken i morgon ICQ/ab

14

Vi är ute och campar lite kom precis fram till Kosta efter lite meck med torkararmslänkaget som ramlade isär på vägen hit.. Så vi kommer inte till Husqvarna imorgon blir nog shopping av nya glas istället, hade varit trevligt annars!

Har inget garage än så det är väl bara att tömma bussen, i med rattlåset och hoppas att folk har något vettigare för sig. Har ställt mig i kö på garage på österängen, men har inte heller hunnit kolla hur stora portarna är, kör ju originalhögt med splitbussen, och även min t4 buss är rätt hög.

Hade även erbjudande om lägenhet på öxnehaga men det såg tråkigare ut där tyckte vi. Råslätt körde vi bara förbi tyckte det såg lite väl trist ut.

15

Råslätt äger! Bara pensionärer, lekande barn och knappt några bilbränder längre!  ICQ/ag
Bästa piazzan finns på 95:an i Habo!
Delar garage med banco och det är alltid kul med fler som hittar hit!

16

Idag var jag och hälsade på i Bancos garage, trevligt att tjöta lite folkvagn!
Fick även låna lite torrt garagegolv så nu har jag värme i bussen stort tack för det!

Imorgon börjar jobbet spännnande:)

Husqvarna parken på onsdag kanske?

17

Born & raised i Jönköping... (Dock utflugen numera) och måste hålla med om evergreen, bästa kebabpizzan i stan, heter den med pommes, sallad o färsk tomat fortfarande HV71 ??

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

18

den är var och förblir : tre kronor!

ps missade garage date'n men e troligen på på onsda!

19

Edström skrev:

Va Hallå där Edström, finns det en pizza/pizzeria som heter Trekronor i Jönköping  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

20

trekronor skrev:
Edström skrev:

Va Hallå där Edström, finns det en pizza/pizzeria som heter Trekronor i Jönköping  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae  ICQ/ae

Å så sitter du å ja å häckar på en pizzeria i Bankeryd! Bot & bättring!
Massa dig ner hit så ska ja bjuda på en tre kroner!

21

Se där ja....kul med nytt vwfolks.....Delar tiden mycket mellan Nässjö o Jönköping.  Känner troligen några av pojkarna i denna tråd........haha.....välkommen hit.
Ses o hörs..... Mats

Typ1 61:a röda lilla vWiola

22

Edström skrev:

Visst fasen, så hette den ja ICQ/ab

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

23

mmums evergreen det var längesen man var där nu! även dalvik hade bra pizzor när jag bodde där för 10.år sen... ICQ/ad ibland får man lite hemlängtan!

---  java grün bubbla -66  ---
---  ulmen grün buss -71  ---

24

ant skrev:

mmums evergreen det var längesen man var där nu! även dalvik hade bra pizzor när jag bodde där för 10.år sen... ICQ/ad ibland får man lite hemlängtan!

Dalvik har fortfarande bra pizzor

25

Edström skrev:
trekronor skrev:
Edström skrev:

Å så sitter du å ja å häckar på en pizzeria i Bankeryd! Bot & bättring!
Massa dig ner hit så ska ja bjuda på en tre kroner!

Haha ja skäms på dej. ska försöka ta mej neråt å de snaraste. ICQ/ag  ICQ/ag

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose