Är det någon som har känt o klämt på en sådan framvagn ifrån red9design?
Finns det några andra framvagnar som kan mäta sig med den?
Pickup från -67
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Red9 Design
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Är det någon som har känt o klämt på en sådan framvagn ifrån red9design?
Finns det några andra framvagnar som kan mäta sig med den?
är det ingen i sverige som har en sådan framvagn??
Sluta nu michael!=)
Jag klämde på båda fram och bakvagn när jag var på en VW träff i england i höstas.
Blev riktigt sugen på båda till min pickis. En nackdel är att dom har orginal spårvidd så kan bli knepigt med fälgar om man vill ha bilen låg.
Dom hade med sig 2 st bay med deras framvagn monterade och subarumotor i bak.
Pratade mer med en av killarna, han var bara kompis med dom och ägde den ena bussen.
Han sa att väghållningen på bana vart grymt mycket bättre med red9 framvagnen.
Splitambulansen från norge har en tidigare version av deras framvagn, han har byggt om den lite så den funkar bättre.
Ähh bara köp
så kommer jag och klämmer på den sen
I så fall,släpp inte in honom..ditt liv blir aldrig som det har varit efter det..

Lite gammal tråd men tänker diskutera vidare här då jag är väldigt mycket inne på den upphängning nu och läser lite om den.
Priset tycker jag faktiskt är helt ok om väghållningen är så bra som den är. Man får även kugstångsstyrningen med.
Gällande spårvidden så står det såhär på deras sida
The track is 40mm narrower than a Bay and 24mm narrower than the Split, that was done so that by the time our adaptors are fitted if you want wide 5 wheels the track would be stock on a Split.
No narrower options are available as the wishbones would be too short to give good geometry control.
Så orginal är den ju inte.
Då jag ju känner "Rusty" har jag klämt på hans Red9 framvagnen ... och även gjort vissa mättekniska övningar (givetvis hel i eget intresse) pga hur rambalkarna sitter på en splitt/baybuss kan man inte montera längre A länkar.. så där är ju en begränsning, om man vill ha bolt on. bay och splittbuss har mycket lång fjädringsväg, och för dom hastigheter fordonen är designade för från början ,en kostnads effektiv framvagn.. att få den bättre .. börja med fixa det som är slitet leder bussningar styrstag snäcka. nya gasdämpare då är man på god väg. att sen uppdatera till något värre är inte lätt, pga. platsen.. jag har funderat och mätt på flera olika A länk framvagnar.. även Mc person har vissa monterat. P-911.
Så för dom pengarna, som en rednine framvagn kostar.. en snabb och smidig lösning bolt on lösning, jovisst.. sen detta med hjulen.. man får helt enkelt använda fälgar med rätt ofsett. man kan kanske inte säga jag skall ha dom och dom fälgarna för dom e såååå snygga utan man kanske får bygga plåtfälgar eller leta benen av sig för lämpliga..
Spindlar/nav är ju latebay.men modifiering går ju, tex.P 944 fram nav att monteras sen att bromsok inte blir Bolton då.. tja allt går att lösa.
Att tillverka en bättre A länk framvagn själv, är pga platsbristen svårt, om inte omöjligt. att montera en annan känd A länkframvagn går, men är mycket jobb.
Gör man ett nytt schassie /rambalkar i cupe'n är man i ett helt annat läge, men då har ju ribban höjts en del.........
fast detta var kanske inte det du ville veta..
i "Rustys" fall blir det en special med whide 5 adaptrar på alu nav..modifierade för bay spindlar.. mao special.så hur ofsetten blir där, vet ej
men säkert bra.
som kanske e bekant finns det ju en annan Alänk framvagn på g sedan ett tag.. iofs säger dom att dom jobbar med version 3 nu och vill ha allt helt hundra innan dom släpper den..
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … mp;start=0
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Red9 Design
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.