1

Var iväg och besiktade bubblan igår, och tre nedslag...

Dels ojämn bromsverkan bak... Den förstår man... Inte så mycket att orda om

Nummer två var fjädring fram, stum... Jupp den är sänkt, blir rätt stum då...

Det sista fel blev jag däremot förvånad över... Utskjutande detaljer fram. Det visa sig
att dom inte gillade ögonlocken som sitter på bubblan, utan dessa måste bort!
Har aldrig hört det tidigare, är det någon annan som sprungit på detta?

--Original är för dom med dålig fantasi--

2

Det är väl klart det är olagligt, fatta själv om du kör på någon så har du i princip moraknivar som sticker ut och träffar personen i fråga.

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

3

Fick samma anmärkning på hojen.  Extralamporna  har en liten kant i överkant.
Orkar du inte skruva bort dom kan du ta en trädgårdsslang som du skär ett snitt i  och trär på.
Själv använde jag en tunn akvarieslang. ( Lamporna va HD original )

4

Eller så kallad påslagslist , brukar sitta runt plåtkanter.. fast sitter den så hårt så du inte kan skruva bort den??

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

5

Det problemet had jag redan på 80-talet, mina ögonlock har en radie på kanske 3 mm och är ju alltså inte vassa. Fick tipset på bilprovningen då att jag kunde söka dispens. Sagt och gjort skicka in en dispensansökan, kom inte i håg nu men tror att det var till Trafiksäkerhetsverket. Beskrev ögonlocken och dess rundning och att bilen användes högst 200 mil på sommaren. Med vändande returpost fick jag veta att det krävdes en inbetalning på 125 kr för att de skulle behandla ansökan. Tänkte att det kunde det väl vara värt att slipa ta loss dem inför varje besiktning för att sen återmontera. Skickade in pengarna, ärendet behandlades och avslogs! Men, det var då det, nu säger bilprovningen inget om dem längre. Du kanske har såna som är raka i framkant? Byt till rundade, de är mycket trevligare både att se och känna på.

Gubbjävel; dvs originalfantast

6

Jag har rundade ögonlock på min bubbla och den besiktade jag i onsdags efter 2 års sömn.

7

OT....Besiktade men min swampcooler monterad igår.
Frågade dom när jag kört in om dem skulle påverka bes resultatet.  Men dom tittade på den och sa nej den är ju rund och har inga vassa kanter.  ICQ/ab

8

Även "nya serietillverkade" fordon får test för vassa kanter, som det beskrivits för mig går en inspektör runt med en liten boll och testar att alla radier är ok... men jag antar att SBP och deras likar inte har en lika avancerad metod, eller kanske har de det?

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

9

brukar räcka med att sätta genomskinlig slang

10

Min ombesiktnings kärring han inte ens säga hej innan hon sa att ja fick ta bort mina extraljus, då vände jag attityd från snäll till förbannat å röt i att det är plast förfan, då ändra hon attityd från bitchig kärring till jaaaha är det plats ja men då går det.

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

11

tar alltid av dem inför varje besiktning på engelsmannen, onödigt att få nedslag på det om allt annat är ok.
Tidigare fick man även nedslag på ev. huvkråka, då ersatte man det flygande A:et med dito i plast vilket var ok.
Därför är A:na i metall numera sällsynta.
https://cdn3.cdnme.se/3107135/7-3/dsc_9572_53e8e8efddf2b36916d16341.jpg

12

Tycker faktiskt det är tvärtom, dom där A:na finns ju på varje veteranbilsmarknad och det tror fasen det, när bilarna skrotades låg dom ju i nån låda hemma hos den som ägde den i början av 60-talet  ICQ/ag

Gubbjävel; dvs originalfantast