1

Hej,
Min pappas norrlandskörda 51:a ska säljas men vi blir inte kloka på vad vi ska begära för bilen.
Orginalmotor medföljer samt den monterade motorn (troligtvis en 56:a, motornummer 5073102)
Den har ingen allvarlig rost eller större skavanker.
Bilen är komplett men inredningen behöver rivas ut och göras om pga övervintrande gnagare.
Vi kommer lägga upp en annons på blocket också men det kan vara bra att ha nåt hum innan spekulanterna knackar på.
Den står i Jämtland/Östersund just nu men biltransport planeras till Stockholmstrakten inom kort.
Har kikat lite på mobile.de och där går renoverade nyare modeller loss för 100.000 och uppåt.
Ägarbevis i orginal finns kvar (tyckte jag var lite ballt men farsan tyckte det inte var nåt att bli uppspelt över..)

Vill på förhand tacka de ansvariga för boxerville.se samt alla er entusiaster som förhoppningsvis ger mig lite vägledning (och kanske ett och annat bud?)!

Post's attachments

IMG_4489_50.jpg, 942.1 kb, 1824 x 1368
IMG_4489_50.jpg 942.1 kb, 476 downloads since 2014-08-02 

2

Inte under 100.000 tycker jag. Gärna mer ..

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

3

Väldigt fin bil! Trevlig modell. 100 är för lite.

4

Trevlig bil! Hoppas den får stanna i Sverige. I takt med att vi svenskar lär oss betala för dessa klenoder, finns större chans att de stannar kvar.
Jag är intresserad och har mejlat dig!
Lycka till!

5

Hoppas den stannar i Sverige !

6

Ingen anledning att rea bort denna.. om ni inte känner för att vara "snälla" tyvärr säger många.. ja jag skall renovera och behålla den för alltid ....sen e den på The samba (internationella marknaden) kort efter... ICQ/ac  vilket iofs är deras rätt... och visst svenskar e lite snåla vad det gäller att betala ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

7

Begär en miljon kanske, och sen får det prutas friskt. Default/lol

8

Som info så såldes en jättefin split 50/51:a i höstas från Göteborg för 120.000:-, bilen stod ett tag på VW i Göteborg, och den var i kanonskick jämfört med denna, med fin original inredning etc.
Samtidigt säljs det tidiga ovaler 53/54 för ca 100.000:- som är i kanonskick.
Jag personligen tycker 100.000:- är för mkt för detta objekt.

9

Hej alla sköna entusiaster och tack för era svar!
Har fått ca 50 svar på annonsen och ett par bud så nu vet vi ungefär vilken prisklass det rör sig om. Kommer att kontakta samtliga intresserade så snart jag har möjlighet.
Mvh Pär och Olle

10

Mkt trevlig bil  ICQ/ab 
Kolla chassinummret för att se när bilen är tillverkad innan ni annonserar. Stötfångarhornen som sitter är dom som satt från årsskiftet 51-52, kanske är det så att bilen är tillverkad -52? Dom allra flesta Svensksålda -52:orna registrerades som -51:or, kan vara bra för blivande ägare att veta. Lycka till ICQ/ab

11

Tack för tipset Bengt!
Jag ber min far kolla chassinummer så att allting blir korrekt.
Fler bilder kommer att tas inom de närmsta dagarna och läggas ut på postimg.org.
Länken till postimg kommer jag och posta i denna tråd.

12

Helt rätt som Bengt skriver, den har den senare typ av horn på bakstötfångaren. Kollar man sedan på den främre så har den horn av typ export 49-51. Har hänt något under alla åren, vilket är vanligt. Med chassinumret går det sedan lätt att kontrollera nära nog vilken vecka den tillverkades. Att sedan karossen har ett helt annat nummer det är en annan historia. Ser fram emot mer information kring er trevliga originalbil.
Passar på att hälsa till dig Bengt H, det var längesedan! Hoppas allt är bra ute i Hyltebruk. Hoppas du har kvar Cab-luckan jag sålde till dig på 90-talet!  ICQ/ad

13

Lägg gärna till mig i listan av intressenter

Vore ju trist om en norrlandsklenod skulle behöva åka till Stockholm!

Hälsningar

Mats

14

Den måste stanna i Jämtland och jag skulle vilja gärna köper den dock är det ju ej möjligt att ta kontakt med ägaren. Blir spännande att se hur det gå dock tror jag att den försvinner och hamna i ett annat land som så många andra.
Jag har semester och kan hämta den omgående !

Hälsningar från Strömsund

T2b taigagrön ´77

15

Hei har du laget noen annonse på den? Hva hadde du tenk for pris for den?

Mvh Andreas

16

Hej,
Annonsen ligger på blocket.se
Jag hänvisar spekulanter att kontakta mig via annonsen så skickar jag mer information. Länkar till bilder postar jag i denna tråd imorgon.
För spekulanter som vill se bilen i Östersund är det bara att fråga - via annonsen.
Mvh

17

Bilder http://postimg.org/gallery/1odtzdvq/