1

Har ny generator nytt laddrelä men får inte fanskapet till att ladda! Nån som vet nån i Uddevalla trakten som e duktig på sånt?

2

Är det hemligt vad fanskapet är?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Rätt inkopplad? Kollat jordpunkterna?

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

4

Funkar lampan i instrumentpanelen? Är den lampan/kabeln kass får du ingen laddning.

// Robin

5

Lampan funkar, fattar inte nått! Skulle besiktigat idag men de sket sig.

6

Är det en likströms- eller växelströmsgenerator?
Likströmmarna är cylindriska och jämntjocka, växelströmmarna har en grövre diameter vid remskivan och smalare längre fram mot fläkten.
För att kunna svara ordetligt är det bra att veta vilken det är.
Båda skall ha ett relä, eller snarare regulator av helt olika typ. Det finns visserligen växelströmmare med inbyggd regularor.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

7

Det är en likströmare, har ny laddregulator oxå.

8 Senaste redigerad av PPRMicke (2014-07-25 22:43:54)

Fram med mulitmeten o kolla så den ger några volt  Kolla på B+ och DF tror den heter( vid sidan om B+ )  om den inte ger 12-15v   
Så får du kolla  kolen i generatorn
Ta en ficklampa och lys med i hålet
Ps Det finns tele  ICQ/ab  ICQ/ab  Är på väg ned till varberg på förmidagen
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

9

Du kan enkelt kolla om det är genertorn som är problemet genom att lyfta av remmen, ta bort relälocket, trycka ner den främre kontakten på reläet, då ska generatorn gå som en motor om den är ok. Efter detta kan laddningen fungera om inte reläet är knas.

Gubbjävel; dvs originalfantast