1

Hej!
I original sitter det fyra M8 muttrar med någon slags röd låsring av plast inuti. Dessa verkar vara av engångstyp.
Går det bra att ersätta dem med vanliga M8 Nylock låsmuttrar? för det blir väl inte så där jättevarmt där att nylonet smälter?

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

2

Brukar vara muttrar med tätning, inte låsning.

3

Bubbe skrev:

Ok, tack för det det svaret, det förklarar ju varför "plastringarna" sitter på den sidan av mutterns som ligger an mot locket.
Jag köpte ju en packningsats, tycker att dessa tätningar eller hela muttrarna skulle finnas med där, hittade inga, men skall kolla mer noggrant idag.

4

http://dalhems.com/en/p/abf5ff486f3f459 … mpslock8mm

5

Björn J. skrev:
Bubbe skrev:

Ok, tack för det det svaret, det förklarar ju varför "plastringarna" sitter på den sidan av mutterns som ligger an mot locket.
Jag köpte ju en packningsats, tycker att dessa tätningar eller hela muttrarna skulle finnas med där, hittade inga, men skall kolla mer noggrant idag.

Ett tips använd en bricka så stukar du inte locket  en dit med packnings klister på båda sidor på brickan
Med den typen av mutter så är det svårt att dra rätt moment
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

PPRMicke skrev:
Björn J. skrev:
Bubbe skrev:

Ett tips använd en bricka så stukar du inte locket  en dit med packnings klister på båda sidor på brickan
Med den typen av mutter så är det svårt att dra rätt moment
/// Micke

Har redan gjort så, men med låsmutter.