1

Jag såg att dom säljer ställbara bränsletrycksregulatorer med manometer där. Jag har nog för lågt bränsletryck i mitt system (GE 2,0 insprut) Den har vita stift och det enda som inte är gjort är byte av den. Jag har inte mätt systemtrycket dock, lite slarvigt av mig, men jag tänkte chansa på en ny. Motorn är i gott skick invändigt, tjuvluft existerar icke och bränslepump nästan ny. Filter även det nytt. Jag ska försöka testa min gamla BTR me  har så rackarns ont om tid..skulle va skoj å köra mot Tierp med bruna tändstift!

Lev väl!

2

Det tar bara 5 minuter att kolla bränsletrycket med den här:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … re-151366/

Originalregulatorn har ett membran som justerar trycket. 2,2 bar vid tomgång och 2,6 bar vid övriga varvtal.

Bränsletryckmätaren sätter du på vänstra bränsleröret som har en plugg du får lossa.

Passa även på att kolla att pumpen orkar leverera 1,5-2L/min.

[

3

Nu sitter det en ny BTR där i serie med den gamla. Jag tycker att motorn blev en smula mer rivig, känns som den faktiskt orkar mer. Kontrollerade ett stift efter ca 3 mil och vill påstå att det är börjar gå mot mer brun färg. Är det nån som vet hur lång tid det kan ta innan de får rätt färg? Har en Hot oil sensor också som inte varnar när man kör men stannar man eller kör långsamt efter att ha hållt hastigheten uppe så kan man ana att lampan flimmrar väldigt svagt. Normalt? Är 25 grader i skuggan nu. Känns ju lovande med Tierp!

4

Jo, ökat bränsletryck kan delvis kompensera andra fel. Själv skulle jag nog göra annorlunda...

[

5

Ok! Har du någon mer idé? Pumpen levererade 1 liter på 25 sekunder i alla fall.

6

Det är det gamla vanliga trista, kolla och åtgärda vakuumläckage, byt temp 2 sensorn, testa en annan luftmassemätare.

[

7

Jag förstår din tanke, jag kanske borde skrivit att allt sånt är garanterat i skick, bytt till nytt eller uppmätt/testat  ICQ/ag Tack för svar!

8

Du skriver att du har satt bränsletrycksregulatorn i serie med den gamla? Menar du verkligen i serie? Inte parallellt? Sätter du den i serie gör det ingen skillnad enligt min mening. Svagaste länken i kedjan så att säga...

/Janne

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

9

Den sitter mellan spridarrör och gamla BTR.

10

Ok, jag tror jag förstår nu. Tänkte lite fel nyss.
/Janne

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

11 Senaste redigerad av PPRMicke (2014-08-03 11:10:44)

MickeW skrev:

Jo, ökat bränsletryck kan delvis kompensera andra fel. Själv skulle jag nog göra annorlunda...

Sen har soppan ändrats  med en densitetn  Från 0,75 till 0,76 per kg
Det står även om detta i vw gula sidor (service medddelanden)  att bränslet skall kompenseras med 1-2% för att slippa varmgång i maskin
Så kan det varit skrivit  i raporten 
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN1004.jpg
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

12

Det där var intressant. Ska titta på hur det är ställt där när man kommer hem från semestern. Tusen tack för bild och förklaring PPRMicke!