1

Då är det så att vid demonteringen av avgasrören så gick självklart 2 bultar av inte hel inne utan ca en cm ut… då kommer frågan ska man försöka borra  ut den gamla skiten och dra dit nya eller hur ska jag göra ?

2

Bästa är väl att svetsa på en mutter så lossnar pinnen av värmen, förhoppningsvis.  ICQ/ag

3

en metod som jag anv några gånger är borra hål i bulten o gänga med m6

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

4

Dom sitter som satan dom där, jag värmde med gasen men dom gick av ändå såjag borrade ur dom och satte helicoil på ett par toppar.

Anders

5

få prova alla dessa metoder! och sedan be till högre makter att det lossnar! kan man köpa nya bultar eller kan man gänga in tex en gängstång ?

6

Gängstång är oftast 4.4 härdat och kommer gå av så fort du kollar på den.
http://swedenexhaust.se/sv/48-ovrigt här har du pinbultar och kopparmuttrar.

7

Hulthen skrev:

få prova alla dessa metoder! och sedan be till högre makter att det lossnar! kan man köpa nya bultar eller kan man gänga in tex en gängstång ?

tack va precis vad jag letade efter !

8

Gick dom av en bit ut så trä på en mutter brassa på ordentligt med miggen så bult å mutter glöder. Låt svalna å skruva ut... ICQ/ad

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

9

Jag brukar göra som hebster skriver, men jag klappar till muttern med en hammare efter svetsning. Jag har fått för mig att rosten i gängorna släpper bättre då?
Det har iaf funkat varje gång.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

10

få ta en sväng med svetsen och prova då!