fyfan vad najs! bra jobbat!
snygga lagningar!!.. hoppas du har något bra rostskydd i mellan över lappningen.
.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Jadå har lagt ett lager zinkgrund på båda sidorna vid alla dubbelplåthistorier!
Vilket jobb, sjukt bra!!
gillas!
Tack Ola! Idag fick bussen en dusch med färg. På söndag börjar ihopmonteringen 
Blir de en tur till BR?
Kör med vax också mellan dubbelplåtarna så har du ett riktigt bra rostskydd, räcker oftas med ett litet hål man stoppar ner slangen i så är det bara spruta på 
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Tack för tipset! Har någon burk i garaget så det får bog blir lite här och var. japp jag ska till bugrun med bussen
är trött på att tälta så iår tar jag min husbils oskuld 
Vad händer Eskil?? Framsteg?
Tja Tja! Ja absolut framsteg, klickgolv lagt, inredningen monterad och klar. gardiner snart färdigsydda av tjejen, punktering på vänster framdäck fixad. Plus mycket mer! Fått bilen att gå lite bättre med korrekt anslutning av sladdarna där bak. Läste på ett brittiskt forum att oljan i de hydraliska lyftarna rinner ur långsamt när den står väldigt länge, bara att köra med den så låter det mindre och mindre 
Ingen bild från hur den ser ut nu men iallafall en från början på insättningen av inredningen:
Tyvärr är bilen ganska trött att köra i hastigheter över 70km/h, känns som att det inte händer någonting nästan. Läste lite mer på det brittiska forumet och där stod det att det antagligen var förgasarna som var slitna och enda alternativet var att byta. Så det kan nog bli en enkel weber framöver, bättre soppaförbrukning och bättre drag
Motorn har nog bara gått 10000mil men förgasarna är antagligen från när bilen var ny och då har de gått 42000mil 
Vi kommer dra ner redan på torsdagkvällen och mysa i ett par kampingstolar och dricka en kall, alla som känner för det får jättegärna komma förbi och snacka skit! Bussen är elfenbensfärgad i olika fälg och går nog ej att missa 
Tjo Tjo Väl Mött På BUGRUN!
162 2013-06-04 21:41:02 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2013-06-04 21:41:35)
... redan på torsdagkvällen och mysa i ett par kampingstolar och dricka en kall, alla som känner för det får jättegärna komma förbi och snacka skit.....
Tjo Tjo Väl Mött På BUGRUN!
Jo det hade man ju gärna gjort men kan inte i år...
Hoppas ni kan ta er häråt nån sväng i sommar iaf annars så blir det väl BRC !?
Snyggt och prydligt jobbat hursomhelst ! 
Fan va tråkigt hade sett fram emot att få möta ditt fina pipskägg! Stor risk för BRC, men vi ska åka uppåt landet och hälsa på Matildas bror och fru och barn. Titta lite i skogen efter splitbussar. Då ska jag se till att vi hinner iväg och kan hälsa på!
Tack Tack
Hade fint!
Skulle jag mot förmodan missa din så kommer ja i e T5 transporter som är rosa med kromtext på, svår o missattror jag
kommer fredag em
165 2013-06-09 21:50:30 Senaste redigerad av Eskil (2013-06-09 21:52:10)

Tack för en fantastisk bugrunhelg! Förbaskat roligt och massor med trevligt folk! Blir alltid så tomt när man kommer hem... Bussen gick bra dit och hem. Törstig och drog över 1.5l/mil vad jag kan räkna ut. Följden av det var att vi fick soppatorsk halvvägs hem men det löste sig smidigt med en lokal hjälte från krokek
kan tillägga att tankmätaren är ur funktion.
Så nu fortsätter färdigställningen utav bussen. Ett extra batteri ska i med skiljerelä. Förgasarna måste göras något åt. Antingen renoveras eller bytas mot en enkel weber. Någon som har ett bra förslag?
inredningen ska förfinas. Behöver bygga lock över lådan som är vid bordsbenet och snickra ihop någon sorts pall med förvaring som kan vara bakom passagerarstolen. Någon här som har westfalia delar över?
mvh Elias
Grattis på namnsdagen 
Tack så mycket 
Tjo Tjo!
Som ni kanske sett så strular mina förgasare en hel del, bilen går bra men drar kopiösa mängder bensin. Sen har det inte gått att justera tomgång eller liknande, antar att det har med glappet i spjällaxeln(?) som är på runt 1mm, varje gång jag vickar på den eller gasar så droppar det ut lite bensin.
Att ersätta med en enkel förgasare var tydligen inte något jättebra lösning, dålig bensindimma efter de långa insugsrören. Plus att man då måste stycka om förgasarna så de passar just min motor.
Sökte runt lite på internet och fick då syn på dessa två trådar :
www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=5546421#5546421
http://shoptalkforums.com/viewtopic.php … ft+bushing
Plockade ur förgasarna ut bilen och plockade isär spjällaxeln, inte konstigt att det blir otätt när bussningen som sitter där är 2mm bred på och sitter i bägge ändar. Innanför bussningen är det tänkt att en plastremsa ska täta runt axeln.
I tråden från thesamba köper killen nya teflonbehandlade bussningar, något jag också fick tag på ifrån den lokale kullageraffären. 18kr styck kostade de.
Så nu ska jag försöka borra upp bussningarhålen från båda sidorna så att jag limma fast dessa istället.
Bilder kommer!
Har dessutom budat in en extra förgasare på tradera för 250kr, hoppas som faen att den är mindre glapp än mina.
Sen sist har jag även, bytt gasvire och smörj upp mekanismen under gaspedalen, bytt tätningslist runt motorluckan till den gamla, blåst rent avrinningskanalerna för takluckan som inte riktigt vill vara tät och limmat fast tätningslisten ännu bättre i bakkant.
Någon här som har en finare högre förgasare? Alltså den utan centrala tomgångsgrunkat.
Bjuder på en bild från lite finåka igår 

TjoTjo!

Hälsning från Åland.
Hej!
Vad har hänt här då?
Länge sedan uppdatering.
Hils
Magnus
Hej magnus!
Här har det hänt ganska lite tyvärr.
Bussen rullar och går och har använts några gånger i sommar, ett vwemblem från en lt31 smyckar numera grillen. Motorn drar fortfarande tokmycket soppa och jag ska försöka ställa in förgasarna ytterligare en gång, misstänker att det kan vara choken som inte öppnar max. Bytt tändkablar då en av de lågpris jag köpte lossnade när jag skulle iväg från en kompis. Bytte även tändstift i samma veva till borsch.
Jag har lagat rost i höger insteg där under den lilla gummimattan. var ett stort hål innan och gummimattan ställde sig upp av vinddraget när jag åkte motorväg 
Köpte inredning utav en kille på forumet men upptäckte att överskåpet inte passade eftersom jag har stora takluckan som sänker innertaket 5cm där bak.
Ska försöka leta fram en bättre begagnad baklucka och eventuellt skjutdörr så jag slipper laga all rost som är på dem. Hinner dock inte laga någon rost i karossen denna sommar, men kanske får tid framåt hösten 
Kul att du tittade förbi 
Hej igen!
Ja långa härliga renoveringstrådar tillsammans med en kall och nypoppade popcorn förgyller tillvaron. Tycker bilen ser väldigt fin ut efter allt arbete du lagt ner. Pricken över i blir när nya lacken kommer på. Keep up the good work.
Hils
Magnus
Hej magnus!
Här har det hänt ganska lite tyvärr.
Bussen rullar och går och har använts några gånger i sommar, ett vwemblem från en lt31 smyckar numera grillen. Motorn drar fortfarande tokmycket soppa och jag ska försöka ställa in förgasarna ytterligare en gång, misstänker att det kan vara choken som inte öppnar max. Bytt tändkablar då en av de lågpris jag köpte lossnade när jag skulle iväg från en kompis. Bytte även tändstift i samma veva till borsch.
Jag har lagat rost i höger insteg där under den lilla gummimattan. var ett stort hål innan och gummimattan ställde sig upp av vinddraget när jag åkte motorväg
Köpte inredning utav en kille på forumet men upptäckte att överskåpet inte passade eftersom jag har stora takluckan som sänker innertaket 5cm där bak.
Ska försöka leta fram en bättre begagnad baklucka och eventuellt skjutdörr så jag slipper laga all rost som är på dem. Hinner dock inte laga någon rost i karossen denna sommar, men kanske får tid framåt höstenKul att du tittade förbi
Tack Magnus kul att du uppskattar min tråd! Ja det blev några timmar i garaget förra året
Måste bara samla ihop lite pengar till de sista plåtbitarna till bussen, måste byta plåten under lysena och delar av skärmkanterna fram.
Har tänkt att bo utanför garaget i bussen nu i veckan, så jag hinner renovera garaget och kan fortsätta med bussen!
TjoTjo!
Tänkte inte på att kolla regnummer men du åkte inte söderut vid Värnamo med cyklar bakpå i förra veckan och blev omkörd av en tutande grön dubbelhytt med husvagn? ;-)
Nej tyvärr det va inte jag. Måste betyda att det finns fler mångfärgade t3or