I dag gick det bättre!
Har svetsat det sista på plattan idag innan blästring, det kommer säkert något hål till att laga när det är klart.
Där talat vi erfarenhet,det ser fint ut innan men sen så finns hålet där!
Efter blästring ska hålet för växelspaken flyttas 20 cm bakåt ,förstärkning i ytterkant svetsas fast ,samt förstärkning i plattan för stolarna.
Så på lördag ,om gud vill & redskapen håller så gör jag kantförstärkningsbalkarna klara .
Har på börjat en.
Tog mig en tur till garaget och började strippa framvagnen , nu återstår det bärarmarna innan det blir rostlagning .
Sen i väg till blästring med den.
Tog en tur till brorsans garage där jag har min -66 1300 , bytte en hjulcylinder bak.
Drog av ett bromsrör
,så det blir till att kona till en snutt å montera dit med en ny slang!
Ska byta en den andra sidan med ,men det blir nog en annan vecka det...
Bra att lite olika projekt att varva med ,man trötnar inte lika lätt då.
Tog idag in karossen för provmontering på plattan samt att jag ska göra mallar till skydsburen.
Provade mina nya fina fk stolar , skit... det blir svårt med stolarna.
Ska jobba vidare med en bra lösning där, för jag såg ut som en giraff !
Halva huvet upp igenom takluckan
, och då är jag "bara" 180 cm lång.
har börjat pyssla med form för stolarna, annars har det inte hänt så mycket.
Blästrarn verkar ha gått i ide ,så det blir till att själv blästra när det blir bra väder.
Fick tag på Svennharrys mail (sh-design) häromdan ,så jag tog å mailade honom å frågade om dimensionering av balkarna.
vi kom fram till att balkprofilen får bli 50x30x2 mm.
Fick även några gamla bilder över skickade från hans bygge när det begav sig.
Känns kul att fått kontakt med skaparen!
demonterade karossen å hissade upp den i garagtaket, tur att den är lätt!
ska nu fortsätta med plattan ,blir kantförstärkning
Nu äntligen har bottenplattan blivit blästrad och hålen lappade.
Så idag har jag grundat den och fram + bakvagn.
nu blir nästa steg att svetsa fast kantförstärkningen.
Kul projekt, kommer följas. Bra med bur, man vill ju inte krocka i en glasfiberbil
/fred
Nä det är nog ingen höjdare det...
ska nu till garaget och lacka några delar till botten plattan ,så bilder kommer snart.
Lånade gubbens bil för att minska abstinensen lite.
här är bilderna på de lackade delarna,hyfsat bra resultat för att vara sprutade ute och utan vattenavskiljare ,samt med färg från 1972!!
Nja det blir nog ingen avgjutning av den, dock finns ju formarna kvar.... intresant upplysning jag fick av farsan , efter branden hos RPB så var de hos dem och ville köpa formarna för att utgå från dem till gt.
Dock gav de för lågt bud så grabbarna tyckte att de lagt för mycket tid å pengar för att "ge bort den".
Ja jag plåtar bilen och lägger ut när jag kommer hem från semestern!!
tja! har du glömt å ringa mej ang org karossen!!??? skulle ju komma å kolla på den i mars men du hörde aldrig av dej!? 
har du den kvar? e fortfarande intresserad.
bad-reaper, kolla din mail
I dag fick plattan se dagens ljus! Men det åter står massor innan karossen kan moneras.
Nästa steg är motorupphängning och broms rörsdragning.
Go da allesammens!
Har börjat få påtryckningar om uppdatering.. tror de va rpb piraya? förlåt om jag inte svarade men STORA tummen råkade radera mailet....
Får gå ut i garaget å ta några bilder under dagen,för att bevisa att detta inte är något dött projekt!
Har haft en del problem med huset där vi bor med en stor vattenskada så tiden har blivit prio på huset så jag har nog inte lagt mer än 20 timmar sen sista uppdatering.
Men denna höst/vinter ska det förhoppnings hända MYCKET!
Sicket udda projekt
..Det är möjligvis inte så du råkar ha 2 st extra Cookie cutters över?..Isåfall är ja spekis på ett par Mvh 
Jo jag har en extra uppsättning liggandes....
Har varit ute och tagit några dagsfärska bilder på SH´n
Karossen är bara tillfäligt pålagd pga platsbrist ,men även för att kunna bygga övre fäste till rattstång och kunna bocka till buren.
Har även ändrat mig angående att gjuta stolarna i glasfiber, de kommer att tillverkas i aluminium!
De skulle varit färdiga ,men min plåtslagarkompis har haft häcken full på byggena så vi ska börja om ca 2 veckor!
Kommer att byta fälgar till 18" pga av att kostnaden för breddning av cockieserna skulle bli skit dyrt
Kommer bilder på de nya hjulen.
cool!! 

Typ1-58:a Vert, å en 62:a sommar bruksis!
Här har ni en till, med MegaSquirt-insprutning t.om.
http://www.malfamartin.se/Silver.html
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Ja den jag ,tror Martin har sålt den.
Han erbjöd mig att köpa den, men jag formar min efter min stil
Tycker om Silverhawk... :-) & Sven-Harry Åkesson
Som säkert många vet, men en del "unga" inte känner till så är Silverhawken egentligen starten till vår Svenska Koeningsegg då Herr Koeningsegg köpte rättigheterna och ritningarna till det som skulle bli efterföljaren till Silverhawk av Sven-Harry Åkesson. Sven-Harry ritade och byggde många racebilar och har bl.a ritat den Fvee som jag har.
Här pratar jag med Sven-Harry (till höger) på Copenhagen Historic Grand Prix i går, där han hjälpte till på en Formel Junior som han själv byggt och tävlat med en gång i tiden. En underbar person som lätt pratar bort ett par timmar och visar fotoalbum på bygget av Silverhawk.
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.
Jo han är trevlig, har fått några byggbilder på silverhawken när han byggde den
som sagt en förbaskat trevlig prick.
50 2014-11-17 21:11:28 Senaste redigerad av vw1950 (2014-11-17 21:12:04)
Det var länge sedan jag uppdaterade ,lite pga brist av tid och även pga ny dator....
Har monterat en del bromsrör, pysslat lite med styrningen.
Har även bytt fälgar till porsce cayenne, Eta beta 8,5x18
Har monterat några skrotdäck för att se stuket och kolla hur mycket det ska spaceras
Det behövs 35mm fram och 60-70 mm bak.

