1

Hej och hå.

Har lite små drömmar om projekt att bygga en Dieselbubbla som lite mer vardagsbil till min andra finare bubbla. Vet att många är emot vattenkylda bubblor men men  ICQ/ad

Då jag har alla saker jag behöver  så har jag lite funderingar både kring projektet och om det är lagmässigt möjligt?

Har en gammal 1302 från 71 med ok platta men ingen motor. Min kompis har sedan en lupo som är krockad.

Så idén va att ta den trecylindriga motorn köpa en adapterplatta till 20 mm vw motor och sen stoppa in och registrera om den.

motorn är då en 1.2 tdi 3l med 61 hk och 140 nm och vad jag har läst och förstått kan man få ha upp till 76 hk i en bubbla om man uppgraderar bromsar runt om och förstärker vissa ställen.
Har sett några bubblor som har tagit 1.6d från en mk1/mk2 och registrerat med?

Dock verkar det som den överskrider vrid ökningen som bara är på 10%?


tacksam för alla svar eller åsikter från er som vet mer!

mvh Julius  ICQ/ag

Tacksam om någon

2

tag kontakt med besiktningen och eller Sfro.för frågor.. borde inte vara omöjligt.. jag tycker det låter som en bra ide. ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

Ja prövade besiktningen men besiktningsmannen trodde starkt jag skulle trimma den till 200hk plus och gillade inte idén får hoppas SFro är mer snälla.

väljer ju en sån motor för att åka billigt inte för att trimma sönder.  ICQ/ad

4

Jag åker bubbla 1303s från 73 med en 1.6l tdi golf motor.  Har gått igenom reg bes så ska inte vara några svårigheter.
Mvh Tobias