Har haft ganska taskig tomgång på min buss sen jag köpte den men har inte orkat/hunnit kolla på det så mycket. Men nu när den är snygg på utsidan så är jag ju sugen på att köra igen.
Så igår gick jag igenom alla vakuum-slangar och satte dit allt som var bortkopplat, vet inte varför det var bortkopplat. Detta resulterade i att jag fick en helt ny buss, kvick som attan och gick fint på gas. Men tomgången har vi inte hittat ännu riktigt. Den dör när jag släpper gasen men hoppar igång igen om jag pumpar lite. Samma sak när man står still, startar och går fint tills man gasat då är det som att varvet sjunker för lågt för att den ska orka hålla igång sig.
Var ska jag börja skruva? Har letat men inte hittat någon bra instruktion som jag förstår riktigt. Någon som har en bra manual?
Min fru tjatar om att hon ska få plocka bort dom och renovera dom med nya packningar (hon älskar pussel så hon vill testa) men jag känner mig osäker att jag får igång motorn sen igen. Hur svårt är det att ställa in det bra? Värt att göra detta med dessa eller ska jag leta reda på några nya? Vad rekommenderas om jag satsar på nytt?
Har ganska mycket glapp i läckaget till förgasarna, var hittar man nya kulleder till dessa? Har inte sått några på vw-sidorna.
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975