Hej!
Häromdagen när jag skulle köra hem efter att ha besökt familjen startade jag bubblan och började köra iväg, men efter bara några meter dog hon. Jag försökte starta upp henne igen, och hon hoppade igång friskt varje gång, men dog direkt nästa sekund. Detta hände upprepade gånger. Till slut fick jag igång henne genom att hålla gaspedalen nästan i botten vid start och hålla varven skyhöga i några sekunder och sedan släppa av, men några sekunder efter att jag släppt gaspedalen bluddrade hon till och dog igen. Jag testade detta en gång till, och då gick det bra, hon dog inte, och jag kunde köra hem. Tomgången var stabil som alltid, men jag tyckte hon gick för hårt, både på tomgång och vid acceleration. Kan det vara ett bränslerelaterat problem? Jag hade precis tankat fullt med 98 och bränsletillsats. Tror även jag har en av "problemförknasarna", men tänkte inte på att kolla upp det. När kag kom hem testade jag att stänga av och starta upp henne igen flera gånger, och då gick det bra alla gånger, hon hoppade igång direkt.
Eftersom det kändes som om hon gick hårt och knackade ska jag justera ventilerna så fort jag har tid, men jag har inte hunnit än pga jobb.
Tips mottages tacksamt!