1

Hallå
Fick äntligen klar bubblan min till besiktningen på fredag och jag har startat den och då har den gått bra men nu när jag har börjat provköra den så kan jag åka ca 1 kilometer sen får den inge bensin nå mer. Blir tomt i filtret men om jag vikar på filtret då rinner bensin tillbaka från förgasaren.. Och står den ett tag så funkar den ett tag. Nån som har en idé?

Mvh David

2

inge bra med filter mellan förgasaren o pumpen har stöt på många som fått problem varför vet ej det har bara blivit så

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

3

Jaså? Tänkte göra rent tanken imorgon, såg att det vart smuts i filtret men funkar det inte då så får jag prova utan  ICQ/ab

4

Det kan också vara bakelitstyrningen under bensinpumpen som kan göra att styrpinnen fastnar. Lyft bort bensinpumpen och om du får bort styrningen hel är det OK. Om det fattas en bit har den gått av och den tar man bort med en förlängd gängtapp och byter sedan ut den. Tips jag fick för 30 år sedan av en person som körde bärgningsbil.

typ 1 -64 med taklucka

5 Senaste redigerad av Appelvikaren (2014-10-30 22:45:54)

Jag köpte denna vw i slutet av augusti, gått som en klocka sen dess och håller på med 12v konvertering. Så jag antar att han fick ordning på det  ICQ/ab

6

Hur är det med tankventilationen?