1

Tjena ny på tråden och luftkylda bilar menmen.

Detta är " räkan"som jag hämtade för en vecka sedan. En trevlig liten bubbla från 74 som är i bra skick för sin ålder men ha så klart några kärleks fläckar som ska fixas.. men ska försöka hålla den så mycket original som möjligt men ändå lite speciell.

Det som ska fixas är följande.

Nya insteg.
Fixa "kärleksfläckarna"
Byta växellådan
Foliera sidan.

om ni har några tips  på vad jag borde skaffa eller idéer så vad som borde göras så hojta gärna till!

Post's attachments

10543830_10202714431247311_1841964591_n.jpg, 156.51 kb, 720 x 960
10543830_10202714431247311_1841964591_n.jpg 156.51 kb, 139 downloads since 2014-07-17 

2

tja ..... jag har ju en million förslag va det gäller 1303 men inte alla är villiga att trycka in de pengarna i en bil man knappast får tillbaka pengarna på.... ICQ/ag

Surgubbe - Äckelkorre - Hillbilly

Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.

3 Senaste redigerad av hasse (2014-07-18 13:32:29)

riseabove skrev:

tja ..... jag har ju en million förslag va det gäller 1303 men inte alla är villiga att trycka in de pengarna i en bil man knappast får tillbaka pengarna på.... ICQ/ag

En seriöst renoverad bil är det oftast så att man inte får pengarna tillbaks.man lever bara en gång skit i stålarna  ICQ/ab

4

Att få pengarna tillbaka är inte vad jag är ute efter, utan känslan av att köra en bil som går och ser bra ut från ett genialt tyskt fabrikat  ICQ/ab

5

Hulthen skrev:

Att få pengarna tillbaka är inte vad jag är ute efter, utan känslan av att köra en bil som går och ser bra ut från ett genialt tyskt fabrikat  ICQ/ab

Rätt inställning  ICQ/ab

6 Senaste redigerad av Hulthen (2014-07-21 20:58:07)

Satt och kollade runt på blocket tidigare idag letade efter grejer till räkan utan speciellt mycket resultat ( vart är alla delar ? ) men hittade en annons med lite godis, så tog mitt pick och pack och begav mig till gränsen av Småland och hämtade två ventilkåpor och ett nytt remhjul!

Detta medför även att jag mer eller mindre måste skaffa mig en temperatur mätare för att ha lite mer koll när man kör! dock vill jag inte förstöra original panelen med fult "bondetrim" med mätare över halva bilen!. någon som har en idé eller egna lösningar ?

Post's attachments

DSC_8660detalj_.jpg, 202.55 kb, 500 x 329
DSC_8660detalj_.jpg 202.55 kb, 151 downloads since 2014-07-21 

7

tjena varit fruktansvärt dålig på uppdatering, istället har man dreglat över alla andra byggen, samtidigt som man försöker studera.. men bilen lever eller ja den står utan motor och växellåda efter att man renoverade den utan att kolla axialspelet eller om lådan fungerade korrekt efter man köpte en "ny".. men lådan är renoverad med ny backväxel och ska in i veckan sen återstå att köpa en "ny motor" se få  man hoppas på att snön håller sig bort så man får några mil bakom ratten. på återsende

8

Snacka med rogge här på forumet, han kanske får hem nya hotoil sensors, du slipper separata mätare (y) ICQ/ag

9

Syxez skrev:

Snacka med rogge här på forumet, han kanske får hem nya hotoil sensors, du slipper separata mätare (y) ICQ/ag

Investerat i en redan! måste säga en av dem bästa köpen på länge! men tack för tipset ändå ICQ/ab