1

Vw 1956:a. Utställningsbil på 80-talet. Nu är den mer "patinerad". Ej rost förutom lite på höger framskärm. Till och med däcksbaljan är OK. Helt original med original 30 hästarsmotor (matching numbers). En ägarfamilj. Inredning Ok förutom några spruckna sömmar. Innertaket behöver bytas ut. Bilen har stått avställd i c:a 10 år och bromsarna behöver ses över. Pilarna är kvar. Fixa bromsarna, besiktiga och åk till Bugrun med den...

Pris: Bud!

2

Och bilderna då?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Jaha och hur ser den ut då ?

Alea acta est

4

25hpman skrev:

Och bilderna då?

Det er ett bilde av bilen på The samba.

5

Länk??

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

6

Känns väl troligt att det är denna:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1144920

7

Coral Red?  Default/yikes
Vill ha, vill ha !  ICQ/af

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

8

Faschinerande hur man lyckas skapa ha-begär.  Default/hmm

När jag annonserar ut bilar (det var länge sen nu) så vill jag att informationen i texten ska vara så utförlig som möjligt att den potentielle köparen kan avgöra redan innan denne kontaktar mig, om åket är intressant eller inte. Ovanpå det är jag noggrann med att ta ett gäng bilder så att folk har när de undrar hur den ser ut. Yttermera är jag noggrann med kontaktuppgifter, först att de stämmer, i andra hand att både mejl och telefonkontakt så att köparen själv kan välja det kommunikationssätt denne föredrar.

Och jag tycker det är svårt att sälja bilar, men andra har tydligen inte det handikappet!  Default/yikes  Här finns varken info, bilder eller kontaktuppgifter! Inte svaras det i tråden heller! Jag undrar om trådstartaren ens är intresserad av att sälja eller om det är ngt fuffens bakom detta?

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

9

kee skrev:

Faschinerande hur man lyckas skapa ha-begär.  Default/hmm

När jag annonserar ut bilar (det var länge sen nu) så vill jag att informationen i texten ska vara så utförlig som möjligt att den potentielle köparen kan avgöra redan innan denne kontaktar mig, om åket är intressant eller inte. Ovanpå det är jag noggrann med att ta ett gäng bilder så att folk har när de undrar hur den ser ut. Yttermera är jag noggrann med kontaktuppgifter, först att de stämmer, i andra hand att både mejl och telefonkontakt så att köparen själv kan välja det kommunikationssätt denne föredrar.

Och jag tycker det är svårt att sälja bilar, men andra har tydligen inte det handikappet!  Default/yikes  Här finns varken info, bilder eller kontaktuppgifter! Inte svaras det i tråden heller! Jag undrar om trådstartaren ens är intresserad av att sälja eller om det är ngt fuffens bakom detta?

Jag ,trådskaparen, har av olika skäl valt att inte lägga upp några bilder på bilen här. Är man seriöst intresserad så kontaktar man mig direkt (vilka några har gjort) och får då bilder. Det är ett val som jag har gjort, kanske påverkar det mina möjligheter att sälja bilen och till vilket pris. Men oavsett så är det mitt beslut. Kontaktuppgifter finns ju, det är bara att skicka ett PM eller e-post.

och Kee, du har helt rätt med tanke på hur denna tråd har utvecklats sig är jag tveksam till om jag vill sälja bilen här...

10

Sätt ut den på blocket! Här går det inte sälja blir bara massa inlägg ICQ/ab

11

Jag valde att börja klottra i annonsen först efter det att det verkade misstänksamt att den inte längre agerade som annons, annars håller jag mig borta från att klottra i annonstrådar.

Sen ska jag tillägga att jag inte visste att man kom åt PM och e-post om man klickade på användarens namn, det kanske inte alla spekulanter gör heller. Dessutom har det ju varit lite osäkert om mejlfunktionen fungerat förut och har jag en potentiell köpare i andra änden, vill inte jag att det ska vara begränsande för mig.

Kommentaren i sig var mest en reflektion över hur man tänker annorlunda när man annonserar, jag räknar inte med många svar om jag inte lägger ut bilder tex, men du har ju uppenbarligen ett helt annat flyt, kanske också andra erfarenheter.

Nu ska jag inte klottra ner tråden längre. /En dåres försvarstal.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't