1

Idag var det dags efter typ 200 mils körning utan problem.
Ska köra in på tomten växlar ner och bilen dör.
Öppnar luckan och förgasaren droppar bensin kraftigt från nedre axeln på förgasarens båda sidor.
Gjorde likadant förra sommaren . Då plockade jag bort den tog isär och sen funkade den igen. Alla packningar mm är bytt och axeln glappar inte.
Vad har jag missat?
http://i60.tinypic.com/20t1dl0.jpg

2

Förmodligen nålventilen som kärvar och ibland fastnar i öppet läge.

3

Flotören svämmar över plus expansion av kall soppa som rinner över i flotörhuset.

4

Jag har upptäckt att nålventilerna i renoverinssatserna inte alltid är 100. Sparar därför alltid den gamla. Men jag tog en ny som strulade, och vred envist på den lilla axeln, det är väl den som är "nålen", till en början kärvade det en del, och den kunde fastna i ett visst läge. Men efter ihärdigt vridande (tog hjälp av en Dremel, kanske litet brutalt?) så funkade den bra och fastnade inte längre. Möjligen finns det renoveringsatser av olika kavalitet, made in Kina, eller så??

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

5

Då vet jag var jag ska börja imorgon. Tack för hjälpen ICQ/ab