1

Tjena,

Tänkte "ventilera" lite här angående en Bay. Är som så att jag har fått nys om en Bay-pickis, enkelhytt som är i princip rostfri. Dock inte besiktad på väääääldigt länge, men det är inte något direkt problem (troligtvis)... Årsmodell har jag ingen aning om, skulle tippa på runt -77, men är inte helt säker som sagt  ICQ/ag

Finns det någon som sitter inne på lite sjyssta bilder på några Bay-pickisar må hända? Är väl lite utav en tanke att (vid ev. köp) slamma den, och ja, jag vet att det är en hel del jobb  ICQ/ad
Någon med tankar, idéer och åsikter om detta? Tycker det inte finns alltför många Bay-pickisar med lite gött stuk där ute?! Skulle väl egentligen vilja ha en buss, men med tanke på priset o.s.v. så överväger jag denna  ICQ/ab

/Niclas

Typ 1 Ratlook '60

Är ung och dum! Därför frågar jag hellre...

2

Klart du ska ha en bay pickis. Skulle själv vilja ha en pickup!

Medlem i Halmstad Luftkühlers

3

Klart du ska ha en Bay pickup !

Jag skaffade en för en tid sen jag åxå , lite småfix kvar innan bes. men det bör inte vara nåt större bekymmer..  se min tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2012 för lite info ..

En sen Bay är ju så mycket mer än en gammalbil , tänk nytta med flak, tänk cool med slamning, tänk bruksbil med ballhet , det får man inte i vilken Golf 3:a som helst !  ICQ/ag

Så köp tycker jag ! Och för lite inspiration så slänger jag in Larsa från Gävles snygging !

Post's attachments

larsa.JPG, 221.68 kb, 1024 x 768
larsa.JPG 221.68 kb, 195 downloads since 2011-05-29 

You´ll never know...

4

om jag hade plats, så hade jag hatt en pickis.. early-late-split.. whatever.. gärna en dubbelhytt.. ICQ/ab

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

5

m.helsing: Den där såg riktigt gó ut den!  ICQ/ag  Har dock aldrig sett den när jag varit i Gävle, men ska hålla utkik från och med nu!  ICQ/ab

Ja, man kanske skulle övervägt att köpt en ändå isf  ICQ/ad  Skulle ju helst vilja ha en split, men sålänge man inte hittar på någon "själv" så lär man få betala STORA pengar för en, vilket känns lite hårt  ICQ/ad

Typ 1 Ratlook '60

6

Klart du ska ha en baypickis! Mycket bra bilar! ICQ/ag

7

Go for it! Ditt motorburna liv har aldrig varit sig likt efter det att du köpt en enkelhytt! ICQ/ag

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

8

Man får tacka man får tacka! Man ska kanske göra ett inlägg i presentations tråden snart.
För övrit så kan jag inte komma på en enda nackdel med en pickis. Kan  bli riktiga blickfångare! ICQ/ab

m.helsing skrev:

Klart du ska ha en Bay pickup !

Jag skaffade en för en tid sen jag åxå , lite småfix kvar innan bes. men det bör inte vara nåt större bekymmer..  se min tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2012 för lite info ..

En sen Bay är ju så mycket mer än en gammalbil , tänk nytta med flak, tänk cool med slamning, tänk bruksbil med ballhet , det får man inte i vilken Golf 3:a som helst !  ICQ/ag

Så köp tycker jag ! Och för lite inspiration så slänger jag in Larsa från Gävles snygging !

9

Sjukt sugen just nu alltså!  ICQ/ag  Pickisen är OTROLIGT fräsch, står och väger nu om jag ska åka och köpa den  ICQ/ag  Kunde ju bli en frän bil tills nästa sommar  ICQ/af

Typ 1 Ratlook '60

10

Köp! Köp! se det som en investering. Det brukar jag alltid göra när jag vill ha nått ICQ/ab

Niclas skrev:

Sjukt sugen just nu alltså!  ICQ/ag  Pickisen är OTROLIGT fräsch, står och väger nu om jag ska åka och köpa den  ICQ/ag  Kunde ju bli en frän bil tills nästa sommar  ICQ/af

11

Ja, lite så är det väl  ICQ/ab  Men man vill ju egentligen ha en split  ICQ/ad  Men men, funkar nog gott och väl med en bay också  ICQ/ag

Typ 1 Ratlook '60