1 Senaste redigerad av Tobias (2014-07-10 21:32:40)

Tänkte börja montera ihop mina reduktionsväxlar nu och ställdes då inför en fundering.

På dom sprängskisser jag sett så ska det sitta en oring runt den första gavelflänsen som drivaxeldamasken sitter i.

http://i1370.photobucket.com/albums/ag241/Tobob196/bussen/635d3d7581867890aa732f58528d0b05_zps8a8e0542.jpg
Dålig kvalitet men den syns upp till vänster nr 4 tror jag. Har även hittat denna bild med google där en oring sitter monterad.
http://i1370.photobucket.com/albums/ag241/Tobob196/bussen/d711a4090e5391b795456fd76d9cd882_zpsc4beff3e.jpg

När jag tog isär mina drivaxelrör och reduktionsväxlar så satt det ingen oring där.
Så här ser mina drivaxelrör ut.
http://i1370.photobucket.com/albums/ag241/Tobob196/bussen/20140710_205938_zpsljisl3vh.jpg

Då är ju frågan. Ska det sitta oringar på min splitbuss årsmodell 66 med stora bulten på reduktionsväxlarna eller inte?

Någon som vet?

Vilket moment ska muttrarna som håller fränden dras med?

utan vw just nu... :-(

2

Du ska inte ha o-ringar på din buss. Infördes under modellåret 67.

3

Okay. Tack för rakt besked. ICQ/ab

utan vw just nu... :-(