1 Senaste redigerad av Dalkarl (2014-07-16 20:36:44)

Söker biltransport Gävle > Säter relativt flexibel tidsrymd
1st körbar men obesiktad buss, behöver kablas igång.

Alternativ 2 är att jag kör in den på bilprovningen och får 30dagar och en todolist med mig hem också.  ICQ/af

*edit* löste det genom att hyra en B-körkorts biltransport på lastbilen.se

// Morgan
------------------------------------------------------------------
1961 soltaksbubbla , 1977 taklucksbay, 1951 Ford Anglia, 1966 Volvo soltaks Duett, 1966 MKP IV

2

En tidigare obesiktigad bil får inte en månads frist, detta gäller bara redan besiktigade bilar.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Är det skillnad efter regbesiktning då? Jag fick köra en månad efter att första riktiga besiktningen inte var helt godkänd efter 40 år Default/hmm

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

4

Jag kunde svära på att man fick 30dagar på allt utom spanska flaggan oavsett tidigare status, förutom om bilen underkänts på samma fel 2ggr innan.

Hursom, bromsen på ett hjul har låst sig så det blir annan transportlösning.

// Morgan
1961 soltaksbubbla , 1977 taklucksbay, 1951 Ford Anglia, 1966 Volvo soltaks Duett, 1966 MKP IV

5

25hpman skrev:

En tidigare obesiktigad bil får inte en månads frist, detta gäller bara redan besiktigade bilar.

Det tror jag inte på

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

6

Jag har fått den domen då jag var inne med en bubbla 55a, en gång för länge sen.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

7

Jag tror inte att man får köra en månad med tvåor, det är nog bara en förenklad tolkning av regelverket..
Som jag har fått det förklarat för mig så får du inte köra mer än hem, till verkstad och tillbaks till bilprovningen med en bil som har anmärkning.
Att man "får" köra en månad kommer nog ifrån att man har en månad på sig att fixa felen och köra till verkstad, testköra osv. Inte bruksköra till jobb eller annat som inte har med fix av felen att göra.

Jag var nära på att åka på ombesiktning på en flygande besiktning en gång, för att jag inte hade åtgärdat en etta, tre dagar efter besiktningen.... Enl konstapeln fick jag inte köra alls förän jag hade lagat kontrollampan till helljuset ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

8

Det stämmer, man "får" bara månaden om man lagat felet.

// Morgan

9

Då kanske dom borde vara bättre på att förklara..

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa