Söker det som krävs för att fästa både mitten- och baksoffan i golvet. Fruktansvärda priser på nyproduktionerna.
1 2014-07-04 00:00:29 Senaste redigerad av qqqqen (2014-07-04 00:01:12)
Sätt en gratisannons på Thesamba. Det gjorde jag och fick tag på originalgrejer billigare än nytt. Tog sin tid dock.
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
Kan kika vet att jag har men är inte hemma i helgen
Fin idé. Och jag har PMat dig Banco.
Byter gärna ut mot mina gångjärn till rocknrollsoffan jag har. Eller hela soffan om så krävs. Annars pengar.
Vad är det för delar vi pratar om egentligen? Krokarna som håller fast sofforna eller? Är det samma till bay? Har nog lite ligger tror jag, får kolla i garaget om jag kan hitta...
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975
Precis, och så vitt jag vet har de sett lika ut ett tag, kollade igenom thesamba för ett tag sen och hittade inget speciellt. Någon annan vet säkerligen bättre än jag.
Krokarna och plattorna under är väl det viktigaste egentligen. bultarna och vingmuttrarna borde finnas på en välsorterad järnhandel. Tycker jag iallafall.
Här har vi en bild att förtydliga med: 
7 2014-07-08 20:57:41 Senaste redigerad av qqqqen (2014-07-08 20:59:05)
Har alla kikat i garagegömmorna? Annars beställer jag nya på internet.
Då söker jag bara bälten till detta säte. Alltså 2-punkts midjebälten. Behöver inte matcha varandra, bara de är billiga så får jag köpa nya fina bälten när jag har en större plånbok att röra mig med.
Kram på er.
Bara du inte köper såna klämmor som du visar ovan, "klämman" som sitter över sätesstommen är supervek. De andra bitarna funkar säkert bra men just klämman är helkass!
9 2014-07-09 01:53:02 Senaste redigerad av qqqqen (2014-07-09 10:43:35)
Köpte dessa klämmor från classicvw.se (inte just de på bilden, ändock likadana), hur de håller måttet på övriga delar låter jag vara osagt men de har hittills levererat produkter som varit felfria.
Däremot har jag också hört att nyproduktionerna av dessa delar sällan är värda namnet.