Vilket är smidigaste/bästa sättet att frakta över 4 skärmar (till en typ 1:a) från USA?
Eller vad finns det för alternativ.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » köpa och frakta delar från USA till Sverige?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vilket är smidigaste/bästa sättet att frakta över 4 skärmar (till en typ 1:a) från USA?
Eller vad finns det för alternativ.
Du köper dem av en firma?
I så fall ber du firman skicka skärmarna.
Då finns det två sätt att betala för frakten: du betalar frakten endast och hoppas att Tullen inte gör sig påmind.
DVS 25% plus dyr frakt från Postens tullterminal.
Eller att du betalar momsen direkt till firma så slipper du krånglet i Sweden.
Kan skickas med UPS eller USPS, vet ej vilket som är billigast.
Kanske inte det du undrar över, kanske samfrakt i kontainer?
Det är av en privatperson.
Ibland är det så att personen vill att du ska ordna med frakten, glöm det.
Du får be att säljaren fixar frakten enligt föregående inlägg.
Om inte, hitta en annan säljare eller allra bäst köp hemma.
Om inte UPS har ändrat prispolitik helt så är de svindyra i förhållande till USPS. Köpte en grej av en privatperson som UPS skulle ha 240$ för att skicka till Sverige, USPS tog 60.
Skärmar är ju skrymmande så där är det bäst att hitta någon som ska ta hem en bil och lägga dem i bilen men det är ju inte helt enkelt.
De här grabbarna ger dig adress i USA, tar emot grejerna, lastar i container och skeppar till Nora. De kan även fixa frakten från Nora o hem till dig...
http://www.arizonaclassic.com/
[email protected] svarar på allsköns frågor du kan ha! Trevlig tjej!
så här skriver de om priser för frakten.... Jag tycker det är klart rimliga priser. Skickar ju inte efter något det finns bättre här ;-):
En ganska tung grej som en dörr kostar 400:- i frakt plus det andra. Vi brukar räkna allt efter hur tung och stor delarna är ang hur många spännband som ska köpas eller hyllor som ska byggas för att delarna inte rör sig och skadar bilarna. Därför behöver jag veta i förväg vad ska skickas innan jag kan ge ett pris. En motor, till exempel, kostar 2000:-.
De här grabbarna ger dig adress i USA, tar emot grejerna, lastar i container och skeppar till Nora. De kan även fixa frakten från Nora o hem till dig...
http://www.arizonaclassic.com/
[email protected] svarar på allsköns frågor du kan ha! Trevlig tjej!
Jag hade gärna köpt här hemma, men det verkar vara svårt att få tag i specifika skärmar till min bil. Får väl tänka en gång till.
Tack alla för era förslag.
/ Jerry
Fick svar nu från Socal Shipping.
$250 till Stockholm.
$350 för en pall, med t ex motor.
Om någon undrar.
Jag använder mig av en shipping forwarder. Det är väldigt vanligt att säljare i Usa vägrar skicka nån annanstans än inom landet. Jag brukar även samla ihop flera saker och få dem ompackade, då sparar man många sköna dollars..
Kan även upplysa om att Fedex är de som är billigast att skicka med från Usa till Sverige.. Ups och ffa Usps är mycket dyrare.
www.jetcarrier.se
Har både flyg och båtfrakt.
Ligger i New jersey
Du får en egen adress i USA, som du skickar dina grejor till.
Sen bokar du frakten hos jetcarrier.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » köpa och frakta delar från USA till Sverige?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.