Skulle vara tacksam om någon med 1969 bubbla kunde mäta lite på en framstol.
Har en överdragsklädsel på gång som passar bubbla och jag undrar om den även passar till typ 3
högryggs stol. Har mätt på min stol och skulle vilja jämföra måtten.
tjena
har inte Johan några höga röda stolar kvar 
Jag får höra med honom.
Bubblans 69ans stolar är "one year only". De har den breda nackstödsdelen. Har ett par såna som står i garaget. Ska försöka hinna mäta dem idag. Återkommer./Anders
VW 1300 -66
Jag har lyckats mäta på en 70ias stol. Där stämde ryggstödet bra mot typ 3ans. Däremot sitt delen är cirka 4-5 centimeter bredare. Nyna, de mått jag behöver är på nackstödsdelen, bredd nere där den börjar och längst upp. Höjden på nackstödsdelen och tjockleken, där den är som tjockast. Vet du om det är mer än nackstödsdelen som skiljer 69 mot 70?
6 2014-07-07 09:51:36 Senaste redigerad av Nyna (2014-07-07 09:52:30)
Jag glömde ju mäta igår, men ska försöka hinna göra det idag. Jag tror att det bara är nackstödsdelen som skiljer. Jag tror att Tomas på Folkabiten har ett Artex Eleganza överdrag (rött/svart) kvar som passar 69ans typ 1 stolar. Jag köpte nämligen ett set av honom förra året på Bug Run och då vet jag att han hade en uppsättning kvar efter det.
VW 1300 -66
Det är det setet jag lurar på. Fick för några år sedan tag på Eleganza Universal, röd/svart för baksätet, det passar bla. VW 1600, Vovo 142 samt någon Opel. Det sitter riktigt bra. Detta som Tomas har är visst anpassat för 69ans bubbla så det beror på hur mycket det måste modifieras för att passa typ 3ans stolar. Det du köpte, var det också till 69?
Ja, det jag köpte är till 69ans stolar (typ 1). Precis som du själv skriver, så tror jag att sittdelen är bredare på typ 3. Bifogat finner du lite mått på min "snygga" ritning . Tjockleken på nackstödet är 110 mm. (Alla mått är ca-mått i mm). Hoppas de är till nån hjälp. /Anders
VW 1300 -66
Oj, det var rätt stor skillnad mot typ 3ans och även bubbla 1970. Bredden överst på nackstödsdelen är bara 16 cm på dessa, och i botten 30, så det blir med andra ord lite väl pösigt.
Och Anders, tack för hjälpen med mätningen, bilden och skissen.